
"בהתחלה הכל היה נראה לנו תקין, המשרד היה מסודר והצוות היה אדיב במיוחד", מספרת נועה על הרגע בו היא ובעלה הגיעו לפגישה עם נציגי חברת 'נובה השקעות', במטרה למחזר את המשכנתא שלהם ולחסוך בתשלום החודשי. "הכל היה נראה בסדר. אנחנו אנשים אינטליגנטיים, משכילים, מעל גיל 40, שום דבר לא היה נראה לנו חשוד".
אלא שמהר מאוד התברר לבני הזוג כי משהו אינו כשורה. "הם אמרו שדמי הטרחה, כולל מע"מ, הם קצת יותר מ40,000 ש"ח. כדי שנוכל לשלם הם הקימו לנו הלוואה במקום על סך 40,000 שקל", נזכרת נועה, "הוא העביר את הכסף במעמד החתימה על החוזה, הכל מול העיניים שלנו, אבל אנחנו פשוט לא קלטנו מה קורה פה. ראינו גם שאת ההלוואה הוא עשה לחברה בשם "לוטוס נדל"ן, לא הבנתי מה זה כי אנחנו דיברנו כל הזמן עם 'נובה', אבל הם אמרו שזה בסדר".
עוד באתר:
נועה ובעלה מצאו את עצמם חותמים, תחת לחץ, על חוזה ארוך ומבלבל, משלמים עמלה מנופחת של עשרות אלפי שקלים לחברה לא מוכרת, וכל זאת מבלי לקבל הצעה מפורטת בכתב או הסבר ראוי. כשביקשו לבטל את העסקה, החברה הסכימה להשיב רק מחצית מהסכום ששילמו. "רק אחר כך קלטנו את הטעות שעשינו", אומרת נועה בעצב.
יועץ המשכנתאות קובי טורנהיים מסביר: "החוזה שלי, כאשר אני מציע מחזור משכנתא ללקוח, הוא בן דף אחד בלבד. זה תהליך שאמור להיות די פשוט, לא אמורים להיות פה יותר מדי תנאים." לדבריו, כבר הגיעו אליו מספר תלונות על התנהלותה הבעייתית של חברת נובה. "מבחינה חוקית, אסור ללקוחות למסור לחברה חיצונית את שם המשתמש והסיסמה של חשבון הבנק. הבנק אומר בפירוש – נתת פרטים למישהו אחר, אז זו כבר בעיה שלך". ההמלצה הגורפת היא לנקוט משנה זהירות בעת לקיחת משכנתא או מחזור שלה, לבדוק בשבע עיניים את תנאי העסקה, להשוות מול הצעות של יועצים אחרים ולא להסכים אף פעם לחתום על חוזה תחת לחץ.
ביקשנו תגובה מ'נובה משכנתאות', ובדומה למה שתיארה נועה, את התגובה קיבלנו בפועל מ'לוטוס נדל"ן ומשכנתאות בע"מ'. זה לשון התגובה: "משפחת יפרח הגיעו לפגישה במשרדי החברה על מנת לקבל שירות משירותי החברה. במהלך הפגישה הוצגו להם, בין היתר, השירותים השונים שהחברה מציעה בתחום שירותיה נשוא מטרת הפגישה, היתרונות הגלומים בהם כמו גם העלויות שהחברה גובה עבור מתן השירותים, החברה אינה מספקת שירות בחינם. משפחת יפרח קיבלה הסבר מלא ומפורט על השירות כמו גם העלויות של השירות ולאחר שהובן להם הוצג בפניהם הסכם התקשרות ותנאיו, ניתנה סקירה בעבורו ומשפחת יפרח בחנה אותו טרם חתמו על הסכם התקשרות. החברה תנצל רגע זה ותודיע כי היא מתנגדת לכל אמרה של "לחץ" טרם ובעת חתימה על הסכם ההתקשרות מהטעם שאלו נטענים בחוסר תום לב".
"חרף האמור ותנאי ההסכם ופעולת החברה עבור משפחת יפרח החליטה משפחת יפרח לפנות לביטול הסכם ההתקשרות. בתגובה הזכירה החברה את תנאי ביטול ההסכם כפי שמשתקפים הם בהסכם ההתקשרות עליהם חתמו משפחת יפרח. מעבר לצורך וכפי שנטען במכתב זה לעיל – החברה שמה דגש רב על תחום שירות הלקוחות ולפנים משורת הדין ועל מנת לסייע למשפחת יפרח הציע למשפחת יפרח הפחתה בעלות דמי הביטול ו/או הנחה בגובה שכר טרחת החברה".
"לא נותר אלא להצטער על אופן התנהלות משפחת יפרח שאך מבקשת לפגוע בשם הטוב והמקצועי של החברה ופועלת בניגוד לתנאי הסכם ההתקשרות שנחתם עימה. לקראת סיום החברה מעוניינת למסור למשפחת יפרח כי תשמח להמשיך ולהעניק להם שירות בהתאם להצעה אשר הוצעה להם. החברה או מי מטעמה אינה נוהגת להתראיין לרדיו או לכל כלי תקשורת אחר ותגובה זו הנה תגובה מטעמה על המשתמע ממנה".
האזינו: