
אסתר, תושבת מודיעין עילית, ביצעה בחודש אוקטובר האחרון קנייה גדולה של בגדים לילדיה ברשת החנויות לידר. כאשר בדקה את החשבונית בביתה גילתה כי היא חויבה על 7 זוגות מכנסיים, כאשר בפועל רכשה רק 6 זוגות. "זו הייתה תקופה עמוסה וקניתי הרבה פריטים", מספרת אסתר, "כשהגעתי הביתה שמתי לב בחשבונית שיש חיוב עודף על זוג מכנסיים שביעי שבכלל לא נכנס לשקית הקנייה".
אסתר פנתה מיד לשירות הלקוחות של לידר, שם הנחו אותה ליצור קשר עם החנות עצמה. היא ניסתה להתקשר לחנות פעמיים, בשעות שונות, אך לא הצליחה לקבל מענה. כעבור חודש, כשהייתה במקרה באזור החנות, נכנסה פנימה והסבירה לקופאית את הבעיה, תוך שהיא מציגה את פירוט הרכישה מכרטיס האשראי. הקופאית פנתה אל המנהל וזה סירב לבצע את ההחזר בטענה שעבר יותר מדי זמן מאז הקנייה.
עוד באתר:
לאחר מספר פניות חוזרות לשירות הלקוחות, בהן הציגה אסתר גם את פירוט השיחות המוכיח את ניסיונותיה הקודמים ליצור קשר, נותרה התשובה על כנה – אין אפשרות להחזיר את הכסף שנגבה ללא הצדקה. "זה לא שבאתי להחליף בגד", אומרת אסתר בתסכול, "באתי לבקש זיכוי על חיוב שגוי, על משהו שבכלל לא רכשתי".
מחברת לידר נמסר בתגובה: "הלקוחה רכשה בחנות לידר במודיעין עילית בתאריך 18/10/23. בניגוד לדברי הלקוחה, אין אצלינו כל תיעוד של פניה מהלקוחה ביום הקניה. הלקוחה הציגה פירוט שיחות שמראה שהיא חייגה לחנות באותו יום אך ניסיונות השיחה נעשו לאחר מועד סגירת החנות ולכן לא היה מענה. למחרת ניסתה להתקשר פעם אחת ולא ענו. על הלקוחה היה להגיע לחנות או לנסות ליצור קשר שוב עם החנות ולא להמתין, אך במקום זאת הלקוחה הגיעה לחנות לאחר כחודש!! וטענה בפני הצוות שחויבה חיוב שגוי על זוג מכנסיים שלא קנתה. הוסבר לה ע"י עובדות החנות שלאחר חודש לא ניתן לבדוק האם החיוב שגוי או לא והיה עליה לפנות/להגיע לחנות בסמוך לקניה שאז ניתן היה לברר זאת בקלות".
"בתאריך 04/12/23 כחודש וחצי ממועד הקניה, הלקוחה השאירה פנייה בשירות הלקוחות ולאחר שחזרו אליה הסבירו לה כי לא ניתן לבדוק האם החיוב שגוי או לא ועל הלקוחה היה לוודא זאת בזמן סביר סמוך לקניה, מה גם שכאשר לקוח יוצא מהחנות עליו לוודא שלקח את כל הפריטים שרכש ושהחשבון תואם את הפריטים שרכש. למרות כל זאת, הלקוחה מוזמנת לפנות להנהלת החברה ואנו נבחן שוב האם לזכותה לפנים משורת הדין".
האזינו: