
חנה טובה פרלמן היא מטפלת ומנחת סדנאות פסיכודרמה, בשיחה עם רחל פסטג היא משתפת תובנות חשובות בנוגע לסיום שנת הלימודים והחופש הגדול.
פרלמן מדגישה את חשיבות תגובת ההורים על קבלת התעודות: "אני, כהורה, קודם כל מכוונת את הילד למשמעות. ילד מגיע עם תעודה הביתה, ואני צריכה למצוא את המשמעות שלו בתוך התעודה, להחמיא לו על התחומים החזקים שלו, ולראות איך לחזק אותו בתחומים שצריכים חיזוק".
עוד באתר:
חשוב לזכור, אומרת פרלמן, ששנת הלימודים הנוכחית הייתה מאתגרת מאוד, והדבר השפיע על תעודות של תלמידים רבים: "צריך לקחת בחשבון שאנחנו נמצאים השנה בשנת מלחמה, יש ילדים שבתחילת שנה באמת לקחו את זה יותר קשה. יש בתי ספר שהמורים היו במילואים בחלקם, ופתאום היה מורה מחליף, הדברים האלה משפיעים מאוד".
אחרי התעודות מגיע החופש הגדול, פרלמן מזכירה לשים דגש על זמן משפחתי גם בתקופה זו: "אני רוצה להזכיר את חשיבות הזמן המשפחתי. משפחתיות זה משהו שלאט לאט מתפורר, ואנחנו צריכים קצת לחזק אותו".
היא מעודדת הורים לשים לב למצבו החברתי והרגשי של הילד: "חשוב מאוד לבדוק מה קורה לילד. זאת ההזדמנות פתאום להבין איפה הילד שלנו נמצא, במצב החברתי והרגשי. כשהוא בבית ספר, אנחנו לא באמת יודעים, אין לנו מושג, הוא מגיע הביתה כשהוא עייף, ואנחנו לא שמים לב. אבל אם בחופש הוא מתבודד יותר מדי, לא באים חברים לקרוא לו, לא מתקשרים אליו והוא לא מתקשר לאחרים, צריך להתחיל לבדוק מה קורה איתו. אחרי החופש הגדול, אנחנו בקליניקות מקבלים את כל אלה שעברו חרם במהלך השנה ורק בחופש ההורים גילו את זה".
האזינו: