
"אנחנו יודעים שהמוצר לא טוב, זו החברה הכי מצ'וקמקת שיש, אז איך אנחנו מאמינים לפרסומות? מה גורם לנו לרכוש מוצר רק בגלל הפרסומת?", שואל הרב פנגר ומיד עונה: "חזרתיות. כשמציגים לך מידע הרבה פעמים בסוף אתה מאמין למידע הזה".
"יש דבר שנקרא 'אפקט ההילה', לוקחים ידוען שיציג את המוצר או יגיד את הפרסומת ולנו זה נראה קסום. אם הוא קנה את השעון הזה, ודאי זה יעזור לי להרגיש טוב יותר. עושים פרסומת של משקה על שפת הבריכה עם מוזיקה וכמובן כל אחד רוצה את התחושה הזו".
מוסיף הרב פנגר ואומר: "זה הפרסום הגלוי. יש גם פרסום סמוי, היום בכל סרט או קליפ מוזיקלי יש פרסומות סמויות – הנעליים של ההוא ומוצרים שונים בתוך הסרט או הקליפ. זה עובד ע"י השפעה רגשית והשפעה חברתית".
עוד באתר:
"לא תמיד הדברים הם טובים. מפרסמים גם דברים לא בריאים ולא טובים, אבל 'אשליית האמת' – כשחוזרים על מידע הרבה פעמים, בסוף מאמינים לו גם אם אינו מדויק, היא שגורמת לנו להאמין".
האזינו לקטע מתוך התוכנית 'השראה יומית':