בחורי ישיבה חוזרים מבין הזמנים | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

אחד מגדולי הרשמים של עולם הישיבות, ר' שלמה יעקובזון, משמשו של הגר"ב ויסבקר זצ"ל. התראיין הערב (רביעי) בחדשות אנ"ש, וסיפר על פתיחת זמן אלול, המספרים בעולם הישיבות הגדולות.

ר' שלמה סיפר כי "ישיבת פונוביז', כבר לפני חודש וחצי כמעט בסיום הרישום, אולי חודש, התקבלו לישיבה 399 בחורים, לאחר שהישיבה כיום מונה אזור האלפיים בחורים", לדבריו, "זה דבר הכי משמח לראות את הנהירה מכיוון גן ורשה, מכיוון דסלר, מכיוון כל האוטובוסים שמפרקים מירושלים, קרית ספר, ביתר בית שמש. צפון, דרום, הכל, אתה רואה מאות בחורים עם המזוודות ושתי מזוודות והקופסה של הכובע והגמרא ביד".

"בגבעת ישיבת פונוביז', ב-24 שעות של אתמול ושל היום, זה הדבר הכי שובה לב שיכול להיות. אתה רואה את זה בכל הארץ, בכל השכונות אתה רואה בתחנות אוטובוס את הבחורים שיושבים, שעומדים ומחכים, על אף כל הגזרות ובלי תקציב, עם תקציב, כן צווים לא צווים, הבחורים נשמעים לדעת גדולי ישראל ופשוט, באים לישיבה לומדים תורה", תיאר בהתרגשות.

"למה רק 399 בחורים", שאל קאליש, והרשם ר' שלמה השיב: "שמעתי מישהו אומר בבדיחותא, כי זו היתה הוראה מרבי גרשון אדלשטיין, שעל כל 100 בחורים צריכים ר"מ אחר, היה ויכוח כמה בחורים אפשר להכליל בשיעור, כלומר על כמה בחורים יכול ר"מ אחד להחזיק ראש ולזכור על כל התלמידים, רבי גרשון אמר שכל 100 צריכים ר"מ נפרד, אז הבדיחה אומרת שאם הם לא מגיעים ל-400, אז הם לא צריכים את הר"מ הרביעי לבני שיעור א'".

"אבל זה באמת אתגר אדיר, יש שם בחורים שישנים 10 דקות הליכה מהבניין של הישיבה, זה הרבה דירות בכל האזור וכל מיני מבנים, זה הפנימיות של הישיבה. לגבי חדרי שיעורים זה פחות הבעיה, כי באמת בבניין עצמו של הישיבה יש הרבה חדרים, אבל ברור שחדרי השיעורים היו צפופים והם צפופים יותר, אבל איך אומרים, יש הרבה תלמידים, ברוך השם, לא זה מה שמונע לקבל תלמידים נוספים".

קאליש ציין בפני הרשם, כי ראינו השנה דווקא ירידה בסך הכללי של הבחורים הנרשמים לישיבות לעומת השנה הקודמת. ר' שלמה השיב: "אני מתעסק ברישום כבר כמה שנים, וזה באמת משתנה בכמה מאות, משנה לשנה, וכי זה תלוי בילודה, זה נושא של יותר בנים או בנות באותו שנתון, ולכן זה משתנה משנתון לשנתון בכמה מאות".

"השנה אנחנו עם קצת יותר מ-4,500 בחורים שהתחילו אתמול היום את זמן אלול בשיעור א' בישיבות הגדולות, לראות את זה, זה פשוט הדבר הכי משמח בעולם. בחור ישיבה קטנה, זה החלום שלו, עולה לישיבה גדולה, מגיע ככה בכל הכוח, לשש שנים קדימה בישיבה הזו. אין, זה דבר באמת הכי מדהים שיכול להיות בעולם".

עוד סיפר הרשם כי לישיבת 'בית מתתיהו' עלו 124 בחורים, וזאת למרות הסתלקותו בשנה האחרונה של ראש הישיבה הנערץ הגאון רבי ברוך ויסבקר זצ"ל, שזו בעצם השנה הראשונה שהרישום התנהל בלעדיו. לדבריו כמות בחורים שכזו זו הצלחה מאוד גדולה. עוד סיפר שאחר 42 שנה הישיבה עוברת שיפוצים נרחבים להגדלת היכל בית המדרש.

ומי הן שלוש הישיבות החדשות שהצליחו ברישום?!

האזינו לראיון המלא מתוך חדשות אנ"ש ברדיו 'קול חי':











עוד כתבות שיעניינו אותך

כלא 10

דיווח חמור: אברך עצור התעלף ולא פונה לבית חולים

אבי יעקב
נוכל נותר נוכל

בנט לא הצליח להתאפק מלשקר והפך עצמו לבדיחה

פנחס בן זיו
עימות חריף

דיון סוער בישיבת הקבינט: "הזדמנות להקריס את ההסכם"

שמעון כץ
נחבא אל הכלים

החרדי שעזב את גוגל ומחק 180 מיליארד ליש"ט

יוני שניידר
ב-90 יום

בכלא הגסטפו: הארכת מעצר לשתי צעירות חרדיות

שמעון כץ
פרסום ראשון

דרמה בעולם התורה: ישיבת מיר יוצאת לרחובה של עיר

נתי קאליש
אלפים נתקעו

בשיא העומס: עשרות חילונים חסמו את הכניסה לבני ברק

שמעון כץ
תפנית בבית המשפט

סרטון חשף את גרסת השוטר והוביל לפיצוי משמעותי

גדי פוקס
בנט ממשיך להתרסק

סקר מנדטים: כמה שווה נתניהו אם יקים מפלגה חדשה?

אבי יעקב
סמוטריץ' לא מבין

תיעוד מעורר חלחלה: כך השמאל יסגור את הישיבה

קובי אליה
מהחטיפה ועד ההכרזה

20 שנה אחרי: המסמכים מיום חטיפת גלעד שליט נחשפים

קובי פינקלר
ומיהו "בחור טוב"

"לא תורם שום דבר": המרצה הליטאי נגד חסימות הכבישים

אריאל ברמן
הטור השבועי

מפתיע: כך המשבר עם טראמפ עשוי להפוך לנכס של נתניהו

שלום שטיין
אחרי שנה

"מילא את ייעודו": סוף ל'כלא התנינים' של טראמפ

אבי יעקב
מעדני הפרשה

הספר היה בהלם: השיער צמח בחזרה תוך חצי שעה

ישראל אהרן קלצקין
השוטר התחנן

מהומה לילית ב-443: מאות זרמו והבחור שוחרר לחופשי

אלי יעקובוביץ
אחרי הפגיעות

גם ישראל על הפרק: האמריקאים בוחנים פריסה חדשה באזור

אבי יעקב
בדרך למשבר נוסף?

בקואליציה לוחצים על רה"מ: "רד מחוק הקפאת המעצרים"

שלום שטיין
ראיתם אותו?

דאגה בבני ברק: ישראל מרדכי יצא מביתו ונעלם

אבי יעקב
מצמרר

שאל אם להתגרש: "היא האישה הכי טובה אך אין לנו ילדים"

הרב שלמה בכר