
לפני כשלושה חודשים, יצאה לדרך רפורמת החשמל, הרפורמה הגדולה ביותר במשק הישראלי מאז רפורמת הסלולר. על פי הרפורמה, כל צרכן בישראל יכול לבחור מאיזה ספק הוא רוכש את החשמל וליהנות מהנחה של 5%-20% מתעריף החשמל. המהלך צפוי לחסוך לכל משק בית מאות ואף אלפי שקלים בשנה בהתאם להצעות המספקים, לאופי השימוש ולשעות צריכת החשמל. חברת נגה, שהובילה את הרפורמה יחד עם משרד האנרגיה ואחראית על ניהול משק החשמל בישראל, חושפת היום את נתוני המעברים בין החברות בחודש השלישי לרפורמה.
על פי הנתונים, החודש נחצה לראשונה רף ה-100,000 לקוחות, כאשר 42,004 בתי אב ועסקים הגישו בקשות ניוד לכ-80,000 הלקוחות בחודשיים הראשונים. מתוך המצטרפים החדשים 27,950 הינם בעלי מונה ביתי בסיסי, 13,174 בעלי מונה ביתי חכם, ו-880 בעלי מונה עסקי חכם. כזכור, בחודש הקודם הוגשו 48,067 בקשות ניוד, ובחודש הראשון 31,373. זוהי עלייה של יותר מ-200% במספר בתי האב שעברו למספק פרטי ביחס למספר בתי האב שעברו במהלך 3 השנים האחרונות (מספטמבר 21 עד סוף יוני 24) שעמד על כ-50,000 בעלי מונה חכם
עוד באתר:
משרד האנרגיה וחברת נגה מציינים, שהחודש נרשם גם ניוד משמעותי של לקוחות בין מספקים פרטיים, מה שמוכיח שהרפורמה מייצרת תחרות אמיתית בתחום החשמל. לקוחות הרשומים אצל מספק מסוים, יכולים לעבור בקלות למספק אחר שיעניק להם הנחה משתלמת יותר. על פי הנתונים, 14,367 לקוחות ביתיים ועסקיים נמצאים בהליכים למעבר בין מספקים פרטיים.
רף ה-100,000 נחצה מוקדם משמעותית מהציפיות של משרד האנרגיה והתשתיות וחברת נגה, שכן היעד שהציבו היה להגיע למספר זה עד סוף השנה, בעוד כשלושה חודשים. כעת עודכן היעד כך שיעמוד על 200,000 לקוחות שיעברו עד סוף השנה.
יש לציין כי חברה נגה, יחד עם משרד האנרגיה, מתכננים לצאת בקמפיין שיווקי נוסף, בחודש נובמבר, ולכן ניתן להעריך כי מספר המצטרפים לרפורמה יגדל בחודשים שלאחר מכן.
שר האנרגיה והתשתיות אלי כהן אומר כי "זו הרפורמה הגדולה ביותר במשק מאז רפורמת הסלולר, שתחסוך מאות ואלפי שקלים בחודש לכל משפחה, ואני רוצה להודות לחברת נגה, למנכ״ל שאול גולדשטיין ויו״ר הדירקטוריון האלוף במיל׳ סמי תורג׳מן, שפעלו רבות להצלחתה. אנחנו שוברים את מונופול חברת החשמל, פותחים את משק החשמל לתחרות ומחזירים לאזרחים לפחות 2 מיליארד ש״ח. אני מברך את מעל 100,000 הלקוחות שעשו את הצעד הנכון, הצטרפו לרפורמת החשמל והחליטו לחסוך עד אלפי שקלים בשנה. גם אני עברתי לספק פרטי, ואני קורא לכל אזרחי ישראל: תשוו, תעברו ותחסכו".
שאול גולדשטיין, מנכ"ל נגה מסר: "אני שמח לראות שרפורמת החשמל של השר אלי כהן תופסת תאוצה והציבור מבין שיש כסף על הרצפה שבשיחת טלפון אחת פשוטה אפשר לחסוך עד 1,000 שח בשנה. נתון נוסף שאנו רואים החודש היא ההבנה של הציבור לפתיחת תחרות אמיתית בין המספקים. מספק שייתן את השירות וההנחה הגדולה ביותר יקבל את אמון הצרכנים. אני מאמין שבחודשים הקרובים אנו נראה תחרות פתוחה ומשמעותית יותר בין המספקים לליבם של הצרכנים".
לדברי שאול גולדשטיין, מנכ"ל נגה: "אני שמח לראות שרפורמת החשמל של השר אלי כהן תופסת תאוצה והציבור מבין שיש כסף על הרצפה שבשיחת טלפון אחת פשוטה אפשר לחסוך עד 1,000 שח בשנה. נתון נוסף שאנו רואים החודש היא ההבנה של הציבור לפתיחת תחרות אמיתית בין המספקים וצריכה. מספק שייתן את השירות וההנחה הגדולה ביותר יקבל את אמון הצרכנים. סימן מעודד נוסף הוא שעוד ועוד צרכנים לומדים לצרוך בצורה נכונה להם ונכונה למשק, מה שיגרום להגדלת היעילות במשק החשמל לצד החסכון המשפחתי".