
פחות משבועיים לאחר מתקפת הסייבר הקודמת, גם היום (ראשון) מאז שעות הבוקר, לקוחות ברחבי הארץ דיווחו על קשיים לשלם בכרטיסי אשראי בחנויות ובסופרים, ולהעביר כספים באפליקציית ביט. התקלה נגרמה בעקבות מתקפת סייבר על חברת הסליקה 'קרדיט גארד', כשבכמה מרשתות השיווק התקלה טרם תוקנה.
חברת קרדיט גארד: "המומחים מטפלים במתקפה חוזרת"
עוד באתר:
ב'קרדיט גארד', שהודיעה מוקדם יותר כי האירוע בשליטה, מסרו בתגובה כי "מתקפת מניעת השירותים (DDoS) התחדשה בחלק מהמקומות", וכי החברה פועלת לשיקום השירות בהקדם. גם מערך הסייבר הלאומי מעורב בטיפול באירוע, אך ברשתות השיווק מביעים תסכול וזעם על התמשכות הטיפול ועל הפגיעה הנמשכת בפעילות התקינה.
מומחים מזהירים: מדובר במתקפה בעוצמה יוצאת דופן
גורמי מקצוע המנטרים את קווי התקשורת מסרו כי מדובר במתקפה רחבת היקף, המזכירה את עוצמת המתקפה על חברת שב"א (שירותי בנק אוטומטיים) שהתרחשה לפני כשבועיים. לפי המומחים, לצורך ביצוע מתקפה בסדר גודל כזה נדרש כוח משמעותי ביותר, כזה שמאפיין מדינות או גופים בעלי אמצעים שווי ערך.