
קידשתי בטבעת עם חריטה, והחריטה הייתה משמעותית, אמרו לי שיש ספק על הקידושין, האם זה נכון?
תשובת הגאון הרב חיים איידלס:
עוד באתר:
"לא, אין ספק על הקידושין, והאישה מקודשת. המקור של הדבר מופיע באבן העזר, בסימן ל״א, ושם כתוב לא לקדש עם טבעת שיש בה אבן יקרה, יהלום. למה? כי אולי האישה תחשוב שהשווי של היהלום הוא הרבה יותר ממה שהוא באמת שווה. ולכן כותב רבינו תם, וככה פוסק מרן השולחן ערוך, לא לקדש בטבעת עם אבן, וכך מנהג העולם לקדש בטבעת חלקה.
חריטה שמשנה את השווי של הטבעת בצורה מאוד משמעותית, היא דומה לאבן יקרה. ולכן כדי למנוע קידושי טעות, נהגו שהטבעת תהיה בלי שום חריטה. אבל למעשה, מכיוון שהיא מתקדשת לפחות בשווה פרוטה שבטבעת, והיא יודעת שיש בה על כל פנים שווי פרוטה, והיא רואה את החריטה, רק שהיא לא יודעת לשום אותה, אז ודאי שהקידושין הם קידושין. ואין בזה מניעה, אם כי כאמור, לכתחילה עדיף שטבעת יהיה חלקה".
מתוך התוכנית 'דרך חיים' בקול חי, התוכנית משודרת מדי יום חמישי בשעה 21:00.
האזינו לתשובה המלאה: