
תושב אזור ירושלים בשנות ה-50 לחייו, שלקה באירוע לב חמור, גילה לתדהמתו כי חברת הביטוח דחתה את בקשתו לפיצוי בסך 100 אלף שקלים, המובטח בפוליסת ביטוח מחלות קשות שרכש שלוש שנים קודם לכן. החברה טענה כי המבוטח הסתיר מידע רפואי חשוב בעת הצטרפותו, ובנוסף ביטלה את הפוליסה בטענה לאי-גילוי מכוון.
המבוטח טען, באמצעות עו"ד שירן כהן, כי לא הסתיר דבר ומסר לסוכן הביטוח רשימה מפורטת של כל בעיותיו הרפואיות. לדבריו, סוכן הביטוח החליט שלא לציין את מלוא הפרטים מתוך חשש להעלאת הפרמיה או לדחיית הבקשה להצטרפות. עוד נחשף כי הסוכן שכנע את המבוטח לעזוב פוליסה דומה בחברה מתחרה, תוך הבטחה כי התנאים בפוליסה החדשה זהים, אך המחיר נמוך יותר.
עוד באתר:
בכתב התביעה שהוגש לבית המשפט נטען כי חברת הביטוח אחראית למחדלי הסוכן, כפי שנקבע בחוק חוזה הביטוח. עו"ד כהן דרשה את הפעלת הפוליסה מחדש, פיצוי מלא בסך 100 אלף שקלים, ריבית והצמדה, וכן הטלת ריבית עונשית בשל התנהלות חסרת תום לב מצד חברת הביטוח.
בתגובה, טענה חברת הביטוח כי המבוטח הסתיר בעיות רפואיות חמורות, כולל סוכרת ושומנים גבוהים בדם, וכי אילו פרטים אלו היו נמסרים, החברה לא הייתה מקבלת אותו לפוליסה או הייתה משנה משמעותית את תנאיה.
בטרם נפתחו ההליכים בבית המשפט, הצדדים פנו להליך גישור. בתום משא ומתן אינטנסיבי, הושגה פשרה לפיה יפוצה המבוטח בסכום של 111 אלף שקלים. הסדר הפשרה אושר, תוך שמירה על סודיות הצדדים המעורבים.