
חברת התעופה הלאומית אל על מסכמת את שנת 2024 עם תוצאות כספיות חסרות תקדים, כאשר רווחיה זינקו פי 4.7 לעומת השנה הקודמת – עדות מובהקת לכך שהמצב המונופוליסטי שנוצר בשמי ישראל בעקבות מלחמת "חרבות ברזל" היטיב עם החברה באופן דרמטי.
אל על רשמה רווח שיא של 545 מיליון דולר בשנת 2024, בהשוואה ל-116 מיליון דולר בשנה שקדמה לה. ברבעון הרביעי לבדו הרוויחה החברה 130 מיליון דולר, ירידה אומנם לעומת רווחי השיא של 187 מיליון דולר ברבעון השלישי, אך עדיין מדובר בסכום עצום ביחס לנתוני העבר של החברה, כך על פי הדיווח ב'גלובס'.
עוד באתר:
ההכנסות השנתיות של אל על חצו אף הן רף היסטורי והגיעו ל-3.4 מיליארד דולר, גידול מרשים של 37% בהשוואה לשנת 2023. ברבעון הרביעי לבדו הסתכמו ההכנסות ב-851 מיליון דולר, עלייה של 26% לעומת התקופה המקבילה אשתקד.
התוצאות המרשימות הן פועל יוצא של שילוב גורמים, כאשר המרכזי שבהם הוא בריחת חברות התעופה הזרות מישראל בעקבות המלחמה, מצב שהפך את אל על לשחקנית דומיננטית בשמי ישראל, במיוחד בקווים הרווחיים לארצות הברית – בהם יש לחברה מונופול כמעט מוחלט. לפי נתוני נתב"ג, אל על הטיסה בשנת 2024 לא פחות מ-47.5% מכלל הנוסעים (6.6 מיליון איש), זינוק דרמטי בהשוואה לנתח שוק של 26.3% בשנה הקודמת.
הרווח התפעולי התזרימי (EBITDAR) הסתכם ב-1.1 מיליארד דולר, כפול מהסכום שנרשם בשנת 2023. ההון העצמי של החברה עבר למספרים חיוביים מרשימים ועמד בסוף השנה על 527 מיליון דולר, לעומת גירעון של 209 מיליון דולר בסוף שנת 2023. החוב הפיננסי נטו של אל על כבר הצטמק משמעותית לרמה של 75 מיליון דולר בלבד.
תזרים המזומנים השנתי של החברה זינק אף הוא באופן מרשים והגיע ל-1.4 מיליארד דולר, לעומת 453 מיליון דולר בשנת 2023. ברבעון הרביעי האחרון לבדו הסתכם התזרים ב-355 מיליון דולר, עלייה של יותר מפי שניים לעומת הרבעון המקביל אשתקד.
למרות הביקורת הציבורית החריפה על עליית מחירי הטיסות בעקבות המלחמה, בחברה טוענים כי עליית המחיר הממוצעת לנוסע (RRPK) בשנת 2024 עמדה על 14% בלבד, וזאת לדבריהם עקב קביעת מחירי מקסימום לטיסות במחלקת תיירים. מאז אמצע שנת 2024 אל על מפעילה טיסות למספר יעדים עם מחירים מוזלים וקבועים במחלקת תיירים, כמו לרנקה ב-199 דולר, אתונה ב-299 דולר, ודובאי, וינה ופרנקפורט ב-349 דולר.