
עורך הדין יוסי ויצמן שוחח היום בתוכנית "הפוך על הפוך" עם יפית לוי אטיאס, מנכ"לית רשת רמי לוי שיווק השקמה, על ההיערכות לחגים, אתגרי התקופה והטיפים לקנייה חכמה. הראיון התמקד בעומס בסניפים, בהכנות מאחורי הקלעים ובשינויים שהרשת מקדמת לטובת הלקוחות.
ההיערכות לחגים: "סופה שמתחילה במשרדים"
כשנשאלה על ההתמודדות עם ימי החגים, ענתה אטיאס: "ברוך השם, יש לנו חגים. חגי ישראל זה קודם כל זכות בשבילנו לתת שירות לעם ישראל בחגים ולאפשר להם למלא את השולחן בכבוד." עם זאת, היא הודתה כי העומס מורגש בכל הרמות: "בשביל לאפשר את מה שקורה ברצפת המכירה, אתה מתאר לעצמך איזו סופה יש מאחורי הקלעים כדי להספיק ולשים את המוצרים על המדף ולספק לסניפים." לדבריה, ההכנות לפסח מתחילות כבר חמישה חודשים מראש, מיד לאחר חגי תשרי, בשל הצורך בייבוא מוצרים והחלפת כלל הסחורה לקראת החג. "פסח זה לא כמו ראש השנה שזה סימנים מיוחדים. פסח – אתה מחליף את כל הסופר לקראת פסח," הסבירה.
עוד באתר:
שינויים בסניפים: עגלות חכמות וקנייה מהירה
אטיאס שיתפה כי הרשת הכניסה לאחרונה עגלות חכמות שמאפשרות ללקוחות לסרוק מוצרים תוך כדי קנייה, לשקול את העגלה ולשלם ללא המתנה בתור. "עד בעזרת השם, בחודשיים הקרובים זה יהיה בכל הרשת," אמרה, והוסיפה: "בתוך 25 דקות אפשר כבר להיות באוטו עם עגלה של בממוצע אלף שקלים."
טיפים לקנייה חכמה: "שני ושלישי – הימים הכי טובים"
על השאלה מתי כדאי להגיע לסופר כדי להימנע מהעומס, השיבה: "בערב חג, ברוך השם, כל הזמן מלא," אך הוסיפה טיפ לשגרה: "הכי טוב לעשות קניות בימי שני ושלישי. אלה הימים הכי טובים לקניות בסופר, אפשר להגיע במהלך כל שעות היום." היא גם המליצה: "לא לקנות על אוטומט. לקנות יותר חכם, לעמוד מול המדף, לראות איזה פריטים במבצעים, איזה פריטים יותר זולים."
אונליין מול סניפים: "הסל הממוצע גבוה יותר באונליין"
אטיאס חשפה כי "הסל הממוצע יותר גבוה באונליין," והסבירה: "בעיקר דברים כבדים כמו שישיות מים, אנשים מרכזים את הקניות הגדולות באונליין כי זה פחות לסחוב." עם זאת, היא הדגישה כי הרשת משקיעה גם בסניפים וגם באונליין.
מי קונה יותר – גברים או נשים?
לשאלתו של ויצמן מי קונה יותר, ענתה אטיאס: "לדעתי, נשים," והסבירה: "אם אני הולכת לפי הנתונים היבשים, סל הממוצע של נשים יותר גבוה." היא הוסיפה בחיוך כי נשים "פותחות את הראש" כשהן מסתובבות בסופר, בעוד גברים עשויים להיצמד יותר לתוכנית.
מותג פרטי וחיסכון
אטיאס הדגישה את היתרונות של מותג פרטי: "יש חיסכון משמעותי," והוסיפה כי זה מאפשר תחרות שמורידה גם את מחירי המותגים המובילים. "מבחינתי, זה הניצחון," אמרה.
האזינו לראיון המלא מתוך 'הפוך על הפוך' ב'קול חי':