
חברת תבל, המפעילה את הקו האדום של הרכבת הקלה, סיכמה את 2024 עם הכנסות של 159 מיליון שקל ו-EBITDA של 22 מיליון שקל, לפי דוחות קיסטון, השולטת באגד (51% מתבל). החברות הסיניות שנזן מטרו ו-CCECC מחזיקות ביתר המניות. שווי תבל מוערך ב-120 מיליון שקל. כך דווח ב'כלכליסט'.
הקו האדום, 24 ק"מ עם 34 תחנות בחמש ערים, החל לפעול באוגוסט 2023. המלחמה פגעה במספר הנוסעים, שהסתכם ב-110,000 ביום בממוצע (25 מיליון נסיעות בשנה), לעומת תחזית של 200,000-230,000. בשיא המלחמה נרשמו רק 17,000 נוסעים ביום.
עוד באתר:
עוד דווח ב'כלכליסט' כי תבל נהנית מרשת ביטחון כלכלית מהמדינה, המבטיחה תשלום קבוע ללא תלות במספר הנוסעים. בדצמבר 2024 החלה תבל משא ומתן עם נת"ע לשינוי ההסכם, בשל הנחיות תחזוקה, קנסות ומספר נוסעים נמוך.
אגד, המוחזקת על ידי קיסטון (63%), רשמה ב-2024 הכנסות של 5.6 מיליארד שקל, עלייה של 12%, ו-EBITDA של 1.23 מיליארד שקל, גידול של 22.2%. אגד זכתה גם בהפעלת הקו הירוק והסגול, עם הכנסות צפויות של 2 מיליארד שקל בעשור.
מנת"ע נמסר: "ההסכמים עם תבל כוללים גם רשת ביטחון הנגזרת ממספר הק"מ המבוצעים בפועל. בכל הנוגע לשינוי אופן ההתחשבנות מול תבל, העניין נמצא במו"מ ולא ניתן להרחיב לגביו בתקשורת."
מחברת תבל נמסר: "תבל ונת"ע מקיימות דיונים מסחריים בנושאים השונים הקשורים לקו האדום. תבל תמשיך להפעיל את הקו ברמות ביצוע גבוהות ושביעות רצון גבוהה של הנוסעים."