
חג הפסח מאחורינו וקמפיינים חדשים כבר החלו לעלות לקראת עונת הקיץ. לפני שנסקור את הקמפיינים החדשים נציג כמה קמפיינים שבלטו במיוחד בתקופת הפסח.
הקמפיינים הבולטים ביותר שעלו לקראת פסח
המותג 'השחר העולה' יצא בקמפיין ייחודי לפסח בהובלת משרד הפרסום 'בריליאנט'. הקמפיין בעיתונות תחת הכותרת "ויהי בחצי הלילה" והתשדיר המעולה ברדיו שהציג סיטואציה קומית בה הילד מנסה לברר מניין ה"מנהג" להתגנב בלילה במטבח כדי למרוח השחר על מצה. קמפיין שיושב על תובנה נכונה. התשדיר והמודעה >>>
עוד באתר:
כרטיס אשראי מקס השיקו קמפיין, גם הוא בהובלת משרד הפרסום 'בריליאנט'. הקמפיין שם דגש על פשטות ונגישות בהלוואות, עם מסר שמזמין את הצרכן להבין שההלוואה אינה מורכבת. המהלך מלווה בוויזואליים ובתשדיר רדיו שהדגישו את הפשטות והבהירות של השירות. התשדיר והמודעה >>>
המותג שארפ המשיך בעוד קמפיין קריאייטיבי מבית משרד הפרסום 'בולטון פוטנציאל'. התשדיר עושה שימוש בילד שלא מבין "מה נשתנה" כי גם "השתא" מדובר במותג מספר 1.
המותג 'פינוק' בפעילות שטח יצירתית במיוחד שהזמינה רוכשים לבוא לעמדות מחוץ לרשתות השיווק ולהדביק מדבקה ממותגת עם שם על בקבוק הסבון או השמפו. פעילות שלוותה בקמפיין עיתונות ובקד"ם ברדיו.
במקביל המותג 'טרה' גם הוא בפעילות שטח במסגרתו הרוכשים ממוצרי 'טרה' יכלו לקבל מילקשייק בניידת המילקשייק הממותגת.
שתי הפעילויות הללו בהפקה מורכבת במיוחד של משרד הפרסום 'מימד' – פעילויות שכללו בנוסף פרסום בעיתונות, ברדיו ובדיגיטל. בהחלט מגיע למשרד שאפו גדול על הפקה של שתי פעילויות כאלה בתקופה העמוסה שלפני פס. אין תחליף לפעילות שנוגעת בצרכנים בשטח.
המותג סודה טמפו יצא בקמפיין בהובלת משרד הפרסום 'גל-אורן-לרנר BSD' קמפיין שהדגיש את התוססות והכיף שבשתיית הסודה תחת הסלוגן "כל בועה בועה". הקמפיין כלל מודעות בעיתונות שנראית כמו עמוד בהגדה ותשדיר רדיו מלא בסנסוריות.
שחקן משמעותי נוסף מעולם הרכב שעלה בקמפיין לפסח הוא המותג 'פריזבי' בקמפיין השכרת רכבים לפסח תחת הכותרת "כל דכפין ייתי ויכול, אבל כל דצריך רכב חייב להזמין מראש". קמפיין חכם מאוד.
ומהימים ההם לזמן הזה – הקמפיין שתפסו את האוזן והעין השבוע
מיד לאחר פסח מותגים רבים מתכתבים עם נושא "חלת מפתח" בהם מותגי הקמח 'רובינפלד, ו'נפלאות' שהשיקו מדריך לחלה מושלמת. אבל מותג מעניין במיוחד, ולא טבעי לנושא, הוא בנק הפועלים. קמפיין מפתיע מבית פרסום 'גל-אורן-לרנר BSD', תחת הכותרת "שייפתחו שערי פרנסה". המודעה מלווה בוויזואל של חלה, המחברת בין המסורת הפיננסית לתרבות.
ואם עוסקים בכסף, משפחות רבות נוטלות הלוואות לפני פסח, וחלקן רק אחרי החג מגלות שההוצאות היו גבוהות מהצפוי. 'כרטיס אשראי יש' מזהה נכון את הסיטואציה הזו ומשיק קמפיין הלוואות לאחר הפסח. מהלך חכם של משרד הפרסום 'אותנטי' שמנצל את העובדה שהמדיה פחות עמוסה בתקופה הזו.
המותג 'אסם' במהלך יפה בהובלת משרד הפרסום 'אפיקים'. מדובר במודעה פשוטה למראה שפורסמה בבולטות עם חידוש הלכתי שהוביל רב החברה החדש, הרב רפאל מנת – העברת החמץ לבעלות גוי (ולא מכירה לגוי).
איקאה יצאו בקמפיין קטן בהובלת משרד הפרסום 'בולטון פוטנציאל'. הקמפיין, שאושר לפרסום באופן מפתיע בעיתון 'יתד נאמן', מציע הנחה על ריהוט גן לרגל יום העצמאות. קמפיין עם הדגשת טיימינג לא שגרתיץ בציבור החרדי, שמנסה לנצל את העובדה שגם הציבור הזה בחופש ביום העצמאות.
קמפיין יפיפיה ובולט במיוחד של 'עיריית ירושלים', שממשיך פעילות בת שנתיים בנושא חזות פני העיר. הקמפיין מדגיש את חשיבות השמירה על ניקיון העיר, עם וויזואלים המדגישים באופן מוקצן וחכם כמה הלכלוך מסתיר את יופייה של ירושלים. בנוסף תשדיר רדיו קריאייטיבי בו ילד חמוד אומר "כשאני רואה אריזה על הריצפה אני חושב – זה לא מתאים לירושלים!" – קמפיין שנוגע בלב של כל אוהבי העיר.
קופת חולים 'לאומית' ממשיכים בסדרת התשדירים הסופר קריאייטיבים בהובלת משרד הפרסום 'בריליאנט'. הפעם התשדיר יושב על תובנה שכולם מכירים – הקושי לארגן טופס 17 במהירות כשצריך. המודעה בעיתונים מדגישה את שביעות רצון הלקוחות מזמינות המענה האנושי בקופה כפי שקבע סקר ברוקדייל בשיתוף משרד הבריאות
בנק מרכנתיל יצא בקמפיין בהובלת משרד הפרסום 'בולטון פוטנציאל' המדגיש את ההטבות ללקוחות תחת הכותרת "כל הטבה לטובה" הקמפיינים של מרכנתיל תמיד מצליחים לפגוע במספר סוגי לקוחות שונים באותו קמפיין מבלי להעמיס, עם מסר המפנה את תשומת הלב להטבות המיועדות לבעלי משכנתאות, עסקים קטנים וזוגות צעירים.
שני קמפיינים דומים ובולטים, אחד של איגוד יצרני החלב שהופיע בעיתונים והשני של מועצת החלב שפורסם ברדיו בהובלת משרד הפרסום 'שפרה קרימלובסקי', שניהם עם מסר דומה על חשיבות התמיכה ביצרני החלב המקומיים. שני הקמפיינים נוגעים ללב מאוד. מטרתם להפעיל לחץ פוליטי על הנציגים החרדיים בקואליציה.
לסיום דגש חשוב על פעילות חכמה ומוצלחת של 'אפיליידי'. החברה בחרה בתוכנית הרדיו של רחל פסטג כפלטפורמה להעברת תוכן. הם עשו זאת באופן מרתק שהנגיש את המידע, והצליחו לעשות זאת מבלי לשדר תחושה של מכירת יתר.
האזינו לפינת "מבט שיווקי" עם נתי לבקוביץ' מתוך התכנית "שטח שיווקי" בהגשת עפר גדנקן >>>