
הניסיון לעצור את היערכות הרכבת להילולת הרשב"י במירון נחל אתמול כישלון מוחלט. שלושה שופטי בג"ץ – נעם סולברג, דוד מינץ ואלכס שטיין – קברו בפסיקה פה-אחד את העתירה שהגישו מתנגדי הסטת קווי הרכבת לטובת העולים למירון. ההכרעה: מגישי העתירה כשלו בשלב הבסיסי ביותר – מיצוי הליכים מול הרשויות טרם פנייה לערכאות משפטיות.
יוזמי העתירה ביקשו לאפשר לתושבי כרמיאל והסביבה לעשות שימוש בתחנת הרכבת בימי ההילולא, אך בית המשפט העליון קבע כי העותרים לא עשו את שיעורי הבית שלהם – הם פנו לרכבת ישראל בלבד, בלי לפנות למי שעומד מאחורי ההחלטה: המשטרה. "למרות שהעותרים עצמם טענו כי רכבת ישראל פועלת לפי הנחיות משטרתיות, הם לא טרחו לפנות למשטרה כלל", קבעו השופטים בעת דחייתם את העתירה על הסף.
מאחורי הקלעים, מתגלה היקף המבצע חסר התקדים שמוביל משרד התחבורה לקראת ל"ג בעומר. בתקציב ענק של 12.5 מיליון שקלים, משנה המשרד את פני מערך התחבורה הארצי. תחנת כרמיאל תיסגר לחלוטין לציבור הרחב בימים חמישי ושישי, ותהפוך למרכז לוגיסטי למבקרי ההילולא. נוסעים רגילים יתבקשו לנדוד לתחנות רחוקות יותר – אחיהוד או עכו – ולהסתמך על שאטלים.
עוד באתר:
בנוסף, קו הרכבת באר שבע-תל אביב יושבת לארבע שעות ביום חמישי (9:00-13:00). הנוסעים יצטרכו לבחור בין נסיעה ארוכה יותר דרך הנגב המערבי לבין קווי אוטובוס מתוגברים שמשרד התחבורה מבטיח להפעיל.