
דו"ח חדש שפרסמה השבוע המועצה לצרכנות מעלה כי הצרכנים נאלצו להוציא יותר לקראת חג השבועות הקרוב. הבדיקה, שהתבצעה על בסיס סל של 770 מוצרים מתוך נתוני רשתות השיווק המדווחות לאתר הממשלתי "פרייסז", מצביעה על עלייה ממוצעת של כ-3% במחירי הסל המשפחתי – לעומת החג אשתקד.
לפי הדו"ח, ההתייקרויות הבולטות ביותר נרשמו בקטגוריות המזוהות עם החג: מוצרי חלב, גבינות, מאפים ויינות. מוצרי יוגורט התייקרו ב-7%, מוצרי אפייה ב-6%, שוקולד חלב ב-5%, ואילו גבינות צהובות, גבינות צאן, מעדני חלב ויינות עלו ב-4% כל אחד.
המועצה לצרכנות חשפה שורת מוצרים שהתייקרו בשיעור חד במיוחד. כך למשל, שוקולד מריר פרווה מתוצרת ורד הגליל עלה השנה ב-53% לעומת חג השבועות בשנה שעברה. גם מרגרינה לאפייה של בלו-בנד קפצה ב-49%, ורוטב עגבניות של פריניר טיפס ב-24%.
עוד באתר:
בין המוצרים הבולטים בהתייקרות ניתן למצוא גם פריטים כמו מוצרלה איטלקית, רביולי מוכן ורטבי פסטו – כולם חלק מהתפריט הישראלי הקלאסי לשבועות.
מעבר לעלייה הכוללת, נרשמו גם פערים גדולים בין רשתות השיווק. רשת רמי לוי דורגה הזולה ביותר בבדיקה, בעוד שקרפור סיטי נמצאה היקרה ביותר – עם פער של לא פחות מ-20% ביניהן.
ברשתות העירוניות הפערים עמדו על כ-10%, ואילו בין רשתות הדיסקאונט נמדדו פערים ממוצעים של 6.4%. מדובר בהבדלים שיכולים להגיע למאות שקלים למשפחה, במיוחד בתקופה של קניות מרובות לקראת החג.