הרב בידרמן פותח בדברי דוד המלך בתהילים: "סכתה לראשי ביום נשק", ומביא את דרשת חז"ל שדוד התפלל בשעת מלחמה שהקדוש ברוך הוא ישמור על ראשו ויגן עליו. הרב שך הסביר: "למה כתוב 'סכתה לראשי'? רק הראש צריך מגן? ומה עם הרגליים, המעיים והידיים?" והשיב: "בשעת מלחמה, כששאלות גדולות עומדות, צריך שמירה רבה על הראש – לשמור על יישוב הדעת ולהאמין בקדוש ברוך הוא".
הרב מביא סיפור על חסיד בגטו ורשה, שראה שני אברכים שבורים, ושאל אותם: "למה אתם עצובים?" הם השיבו: "מה פירוש למה? אתה לא יודע מה הולך כאן?" החסיד שאל אותם: "האם לחייל נאצי יש רצון להרוג יהודים? ודאי! ואם ירצח, יעמידו אותו לדין? לא! אז למה הוא לא הורג?" והשיב: "כי הקדוש ברוך הוא אומר לו: 'לא, אל תהרוג!' ולכן הוא לא יכול לעשות דבר. וכשהוא כן הורג, זה כי הקדוש ברוך הוא אמר שכך יהיה." הוא הוסיף: "אין דבר כזה שמשהו קורה סתם. הכל עם כתובת מדויקת – על מי ייפול ומה ייפול." האברכים סיפרו לאחר מכן: "הדיבורים האלו ליוו אותנו במלחמה. לא ראינו חיילים נאצים, ראינו רק את הקדוש ברוך הוא עומד לצדנו ומחליט כן או לא".
הרב מביא סיפור על האור שמח מדווינסק, שהיה במלחמת העולם הראשונה כשפגזים עפו והציבור רצה לברוח לעיר שקטה. האור שמח אמר: "לכל כדור יש כתובת – על מי ייפול." הוא הורה להם להישאר, ואמר: "כל זמן שיש תשעה אנשים, אשאר עשירי למניין." הסטייפלר מספר שבמלחמה בווינה, ראש העיר הציע לאור שמח לחזור ברכב מוגן, אך הוא העדיף עגלה פשוטה עם יהודים. "באמצע הדרך, פגז פגע ברכב המוגן וראש העיר נהרג, ואילו העגלה עם האור שמח ניצלה. ראו שלכל כדור יש כתובת".
עוד באתר:
הרב מסביר: "זה הפירוש של 'סכותה לראשי' – לשמור על הראש, שיהיה בריא ביישוב הדעת ובאמונה שהכל מלמעלה."
הרב מדגיש את חשיבות שמירת העיניים, ומביא את דברי המשנה ברורה: "מי שמסתכל באישה, אפילו באצבע קטנה, עובר בלאו של 'ולא תתורו אחרי לבבכם ואחרי עיניכם'." הוא מצטט את הרמב"ם: "ראייה אסורה גורמת לגופו של האדם לנזק גדול ומובילה לכמה חטאים". הרב מביא את דברי הגר"א: "אחרי לבבכם זה חשיבה על עבירה, ואחרי עיניכם זה הראייה. אף על פי שאתה עובר עבירה, אל תהרוס את עצמך. יותר טוב שלא תראה." הוא מספר על הרב וואזנר, שמנע מתלמידו לבוא לבר מצווה מחשש למכשול בראייה אסורה: "לא שווה מכשול אחד של איסור אחרי לבבכם ואחרי עיניכם".
הרב מסיים בחיזוק: "תמוז ואב זה העיניים. בספר יצירה כתוב: 'ברית כרתי לעיניי'. מי ששומר על עיניו בתמוז ואב – אין לו מה לפחד ממזלו." הוא מוסיף: "הקדוש ברוך הוא מחכה שנחזור בתשובה, שנחזק באמונה. תקופות קשות באות כדי שנחזק את האמונה, לא שניפול לייאוש. תחזקו את הילדים באמונה פשוטה, כמו הילד שחלה בפסוריאזיס ואמר: 'במתן תורה מתרפאים כל החולים', וראו – הוא נרפא לגמרי".