
לאחר חצי שנה מאז סיום דרכו ברשת "יש חסד", חוזר דניאל ורדיגר לעולם הקמעונאות ביוזמה חדשה. עם סיום תקופת הצינון שלו מול שופרסל ביום שישי האחרון, ורדיגר החל לפעול יחד עם קבוצת שותפים להקמת רשת קמעונאות חדשה – כך מדווח סימי ספולטר ב-TheMarker.
אל המיזם החדש צפויים להצטרף רפי בריקמן וחיים רנד, שניהלו תחת ורדיגר את פעילות "יש חסד" והיו חלק בלתי נפרד ממנה.
לפי גורמים המעורים בתוכניות, הרשת החדשה צפויה להיבנות כמותג שיציע רמות מחירים נמוכות, בדומה ל"יש חסד", אך בניגוד למיקוד החרדי של הרשת הקודמת – הפעם תפנה הרשת לציבור הרחב.
עוד באתר:
ורדיגר נחשב לדמות מוערכת בתחום הסחר. במהלך כהונתו ב"יש חסד", אף שהייתה כפופה להנהלת שופרסל, ניהל את הרשת כיחידה עצמאית כמעט לחלוטין: הייתה לה מדיניות סחר נפרדת, מותג פרטי משלה וניהול מבצעי עצמאי. תוצאה ישירה של ניהול זה הייתה הפער שנוצר לאורך השנים בין מחירי שופרסל למחירי "יש חסד" – פער שהגיע עד ל-14% בסל קנייה ממוצע.
לאחר פיטוריו על ידי האחים אמיר, ניסתה הנהלת שופרסל לצמצם את הפערים הללו, ככל הנראה בשל השפעתם השלילית על מאזן הקבוצה. על פי בדיקה שביצע TheMarker בינואר, תוך שימוש באתר פרייסז ובהתמקדות במוצרי עשרת הספקים הגדולים שנמכרים ב"יש חסד" ובשופרסל דיל, נמצא כי בתוך חודש ממועד הפיטורין שיעור העלייה במחירים ב"יש חסד" עמד על 4.3% – פי שניים ויותר מהעלייה המקבילה בשופרסל (2.1%). כתוצאה מכך, פער המחירים בין הרשתות הצטמצם ב-2%.
האתגר המרכזי שיעמוד כעת בפני ורדיגר ושותפיו הוא בניית תשתית רשת חדשה עם כוח קנייה התחלתי נמוך משמעותית מזה של "יש חסד", שלה כ-40 סניפים ומחזור מכירות שנתי המוערך ביותר מ-2 מיליארד שקל. אמנם קשריו האישיים של ורדיגר עם הספקים עשויים לסייע לו להשיג תנאים מועדפים בתחילת הדרך, אך הצלחת הרשת תעמוד ותיפול על יכולתו למשוך את ציבור הצרכנים – ולהפוך אותה לבחירה מועדפת בשוק שכבר רווי ותחרותי.