
למרות הודעת פיקוד העורף על הסרת כל המגבלות על המשק וחזרה לשגרה מלאה לאחר הפסקת האש עם איראן, רכבת ישראל מתקשה לשוב לפעילות סדירה הבוקר (רביעי). השיבושים, שמשפיעים על אלפי נוסעים המסתמכים על הרכבת כדי להגיע לעבודה, נובעים ממחסור חריף במאבטחים, כאשר מאות מהם גויסו למילואים בצו 8 ועשרות אחרים נתקעו בחו"ל. ברכבת הבטיחו כי השירות יחזור לסדרו במהלך הצהריים, אך התסכול בקרב הנוסעים גובר.
"בהמשך היום תחודש כסדרה תנועת הרכבות בכל קווי הנסיעה", מסרו ברכבת ישראל, והוסיפו כי השירות יתוגבר בהדרגה. בשלב ראשון, חודש השירות בקווים כרמיאל-באר שבע ובית שמש-נתניה, ותחנות תל אביב ההגנה, רמלה, בית שמש ונתניה ספיר נפתחו מחדש. עם זאת, מתוך 67 תחנות הרכבת ברחבי הארץ, רק 50 פועלות כעת, והחזרה המלאה לשגרה צפויה להתעכב עד שעות הצהריים.
גורמים ברכבת ישראל הסבירו כי הסיבה העיקרית לעיכוב היא מחסור חמור בכוח אדם, במיוחד בקרב המאבטחים, שנמשך מאז פרוץ מלחמת חרבות ברזל. "270 מאבטחים של הרכבת מגויסים כעת למילואים בצו 8, ועוד כמה עשרות תקועים בחו"ל," ציינו הגורמים. כתוצאה מכך, הרכבת נאלצת לפרוס מחדש את המאבטחים הקיימים, תהליך שלוקח זמן ומשפיע על פעילות התחנות. "אנחנו עושים הכל כדי לפתוח את כל התחנות בהקדם," הוסיפו.