בשיעורו השבועי לפרשת חוקת, הרב אלימלך בידרמן העביר מסר עמוק על ביטחון בה', ההבנה שכל מה שקורה בעולם מונחה על ידי הקדוש ברוך הוא, וכוחה של תשובה, ותרנות ולימוד תורה להעלות את האדם למדרגות גבוהות.
לאחר דברי חיזוק על חובת ההודאה להקב"ה על ניסי המלחמה באיראן, הרב פתח בדברי הפרשה על כיבוש חשבון מידי סיחון מלך האמורי: "כתוב בסוף הפרשה שכלל ישראל לחמו עם סיחון מלך חשבון, לקחו ממנו את חשבון… כתוב בפרשה, 'וייקח ישראל את כל הערים האלה, ויישב ישראל בכל ערים האמורי, בחשבון ובכל בנותיה'… וכתוב בפסוק, 'על כן יאמרו המושלים בואו חשבון'.
הרב הסביר, בהסתמך על רש"י, את הרקע לכיבוש: "כתוב בפסוק, 'וייקח ישראל את כל הערים האלה, ויישב ישראל בכל ערים האמורי, בחשבון ובכל בנותיה'. הקב"ה אומר בתורה, כי חשבון עיר סיחון מלך האמורי, והוא נלחם במלך מואב הראשון, וייקח את כל ארצו מידו עד ארנון. מה הפירוש? אומר רש"י, שהכוונה שהעיר חשבון, זה היה שייך בהתחלה למואב… היה אסור לעם ישראל להילחם במואב, הקדוש ברוך הוא ציווה, 'אל תצורם ואל תתגר במלחמה'… מה עשה הקדוש ברוך הוא? נתן בלב סיחון מלך האמורי להילחם במואב, והוא לקח את חשבון ממואב, וממילא, עם ישראל היה מותר עכשיו לקחת את זה, בגלל שזה כבר לא מואב, זה של סיחון, ומעכשיו היה מותר לעם ישראל לכבוש את הערים האלה מידו".
עוד באתר:
הרב הדגיש את הלקח: "בהשקפת העולם היה נראה שסיחון מלך האמורי היה גיבור, איש מלחמה, שאין בדומה לו… רש"י אומר, אילו היה חשבון מלאה יתושים, גם אין כל בריה יכולה לחפשו. זה היה כל כך קשה. סיחון המלך הזה ניצח, היה נראה שהוא גיבור חיל. למעשה, שום דבר, אתה גורניש. הקדוש ברוך הוא הכניס בליבו להילחם, הקדוש ברוך הוא סייע בידו ללכוד את חשבון. למה? בכדי שתיפול לבסוף בידי בני ישראל. זה הפירוש, 'אל כי יאמרו המושלים בואו חשבון תיבונו'. ההוא לא מנצח במלחמה בגלל הכוח הגדול, זה לא הוא ולא הוא. זה הכול יש ככה חשבונו של עולם."
הרב הביא מדרש מפרשת השבוע הבאה: "כתוב בתורה, בפרשת השבוע הבאה, 'אין עם כלביא יקום וכארי יתנשא'… בספר נפלאות מתורתו של סיחון, הוא כותב, בכל כתבי הקודש מצינו שלוש פעמים ראשי תיבות של כלביא… פעם אחת, כלביא כראשי תיבות, 'כי לא בכוח יגבר איש'. פעם השנייה, כלביא ראשי תיבות, 'כי לא בחרבם ירשו ארץ'. פעם השלישית, 'כי לא בצדקתך זכית השם אלוהיך'… מה הפירוש? כי הבן אדם, כשהוא בוטח בבשר ובדם, יש בזה שלוש סיבות ואופנים. יש סיבה אחת, בן אדם בטוח בעצמו שהוא ינצח, למה? כי הוא גיבור חיל ויודע טוב תכסיסי מלחמה. על זה הפסוק הראשון, 'כי לא בכוח יגבר איש'. אל תסמוך ותפתח בידך החזקה… יש בן אדם שני שהוא סבור שיכול להפיל את אויביו ולהצליח, כי יש לו כלי זין, טילים מיוחדים… יוצאים מהמחשבה הזו, לכן ראשי תיבות, 'כי לא בחרבם ירשו ארץ'… יש אחד שהוא מבין, שברור לו שהוא יכה אויביו בגלל שיש לו זכויות מרובות. על זה התורה אומרת, 'כי לא בצדקתך השם אלוקיך'…
הרב סיפר סיפור נוסף: "יהודי, אברך צדיק… חיפש דירה בקריית גת… מתווך תיווך לו דירה, הבעלים שלה גר ברחובות, והוא כבר זקן מופלג… הוא פנה אליו, יהודי הזה גר לבד, גלמוד… אמר לו, בסדר, תבוא אליי לרחובות, לקחת את המפתח, ומשם תיסע לקריית גת, תבדוק את הדירה, ותחזיר לי את המפתח… הוא לקח ממנו את המפתח, ונסע לקריית גת… אחרי שהוא בדק את הדירה, זה מצא חן בעיניו. הוא חזר לרחובות, התקשר אליו לפלאפון, והוא לא עונה… עליתי הביתה, ואני דופק לו בבית, אין מענה… השכן יצא, אמרתי, הוא לא עונה… הם התחילו לחשוש כי ידעו שהוא זקן מופלג ולא בריא… פרצו את הדירה, מצאו אותו מוטל על הרצפה אחרי אירוע מוחי… האברך הזה לקח אותו עם הרכב שלו לבית חולים… אמר לי האברך ככה: "את הדירה הזו כבר לא נראה לי שאני אקנה ממנו, כי לפי מצבו הרפואי יארך הרבה זמן עד שייכנס לעניינים. אבל מן השמיים גלגלו אותו ולבני ביתו כדי שיגיע ברגע האחרון להציל אותו מחיים למוות".