
קריעה של כבלי חשמל בשני מוקדים במסילת החוף הראשית של רכבת ישראל ביום חמישי בלילה, הובילה לשיבושים כבדים בתנועת הרכבות בכל רחבי הארץ, כאשר מספר קווים הושבתו. נוסעים רבים נאלצים להסתמך על שאטלים ואוטובוסים חלופיים. מנכ"ל רכבת ישראל בפועל, אבי אלמליח, העריך כי תיקון התקלה יארך כשבוע וחצי, והותיר את הציבור מתוסכל.
התקלה, שגרמה להשבתת הקווים המרכזיים בין תל אביב לחיפה ולירושלים, הותירה את תחנות כפר חב"ד וגני אביב ללא שירות, בעוד תחנות אחרות פועלות במתכונת מצומצמת. אלמליח ציין כי רכבת ישראל הצליחה לפנות מסילה אחת כדי לספק "שירות סביר וטוב" בנסיבות, אך הודה כי השירות "אינו מקסימלי". משרד התחבורה תגבר את קווי האוטובוסים והפעיל היסעים חלופיים, אך נוסעים רבים דיווחו על עומסים כבדים, עיכובים ארוכים וחוסר ודאות. "נתקענו בתחנה שעות, בלי מיזוג ובלי הסברים מספקים", התלונן אחד הנוסעים, בעוד אחרים כינו את המצב "כאוס תחבורתי".
עוד בנושא:
עוד באתר:
נזק כבד לתשתית החשמל – שיבושים ברכבת ישראל
לפי דיווחים, התקלה נגרמה לאחר שרכבת משא פגעה בכבלי החשמל באזור גנות, אך המשיכה בנסיעתה עד אזור חדרה, שם גרמה לקריעה נוספת של כבלים. אלמליח לא הסביר מדוע מרכז הבקרה לא זיהה את הפגיעה הראשונית, ואמר כי "לא הייתה אינדיקציה כזו בשלב הראשוני" וכי הנסיבות נבדקות. הוא גם התחמק משאלות על היקף הנזק הכספי, והעריך כי העלויות יתבררו רק לאחר השלמת התיקונים. בנוגע לאחריות לאירוע, אלמליח נמנע מלהשתמש במונח "אשמים", והדגיש כי רכבת ישראל מתמקדת כעת בשיקום התשתית.
רכבת ישראל הקימה ועדת בדיקה פנימית בראשות סמנכ"ל התפעול, יוסי בן שמחון, ובהשתתפות מהנדס מהטכניון וגורמי מקצוע נוספים, שתנסה לשפוך אור על נסיבות התקלה. עם זאת, אלמליח סירב למסור פרטים נוספים על הרכב הוועדה או על ציר הזמן הצפוי למסקנותיה, והבטיח כי הציבור יעודכן "בימים הקרובים".