
חברת מוריה לפיתוח ירושלים הציגה אמש תוכנית למנהרה תת-קרקעית שתחבר את תחנת הרכבת הקלה יפה נוף לבית החולים שערי צדק, במטרה להקל על תנועת הולכי הרגל בצומת שדרות הרצל הסואן. התוכנית, שהוצגה לציבור, כוללת מנהרה באורך 45 מטר, 10 מטר מתחת למפלס הכביש, עם שתי כניסות: אחת לרחוב בייט עבור הולכי רגל, והשנייה ישירות לשערי צדק. על פי הדיווח באתר mynet, צו התחלת עבודה כבר ניתן לקבלן, והעבודות צפויות להתחיל בקרוב.
יובל דבוסקין, מנהל הפרויקט מטעם חברת ניהול הפרויקטים, הסביר במפגש הצגת התוכנית: "בגדול מטרת המנהרה לחבר את תחנת יפה נוף ויד שרה, כאשר המנהרה חוצה את צומת הרצל ומגיעה לשערי צדק. יש שם שתי כניסות, אחת לרחוב בייט עצמו, למי שלא צריך להגיע לשערי צדק, והשנייה לשערי צדק". דבוסקין הוסיף: "אני חושב שזה אחד הפרויקטים החשובים בירושלים. מי שמכיר את הצומת יודע שזה צומת סואן. וגם זו איזו סגירת מעגל קטנה כי אני פיקחתי בפרויקט הראשון שלי אחרי הלימודים על יד שרה, אז זה קצת מרגש.
המנהרה תכלול מבואה צפונית משודרגת עם חיפוי גרניט כהה, מדרגות, ומעקות זכוכית מחוסמת, ומבואה דרומית עם יציאה במפלס בית החולים, ספסלים ודרגנוע שיוביל לרחוב בייט, בין כיכר אלי ויזל לצומת הרצל. במסגרת הפרויקט, רחוב בייט יורחב, ועשרות עצים יישתלו לאורך שדרה חדשה שתוקם בסיום העבודות, שצפויות להימשך כ-30 חודשים. בשלב הראשון, העבודות יתמקדו במתחם שערי צדק, ובהמשך יכללו את כיכר אלי ויזל.
עוד באתר:
"צומת אלי ויזל תהפוך לאתר עבודה בשלוש השנים הקרובות, אך נדאג למזער את ההפרעה", הבטיח דבוסקין. "בסוף התהליך, תוקם מבואה יפה עם מדרגות נעות, שתאפשר מעבר בטוח ונוח". לוח זמנים מפורט ושינויים בהסדרי התנועה יפורסמו בהמשך.