
משרד התחבורה וחברת נתיבי איילון השיקו את הקו הכחול – קו ה-BRT הראשון במרכז הארץ, בהשקעה של כ-3 מיליארד שקלים. מדובר במערכת תחבורה ציבורית מתקדמת המבוססת על אוטובוסים חשמליים רבי קיבולת (עד 200 נוסעים), שינועו בנתיבים בלעדיים עם עדיפות ברמזורים.
הקו יתפרס על פני 30 קילומטרים – מצומת ביל"ו בדרום ועד צומת בית דגן בצפון, ויחבר את רחובות, נס ציונה וראשון לציון עם תל אביב. לאורך התוואי יוקמו 44 תחנות חכמות ומונגשות, והוא ישרת מעל 100 אלף נוסעים ביום – כ־30 מיליון בשנה.
לדוגמה, נסיעה ממרכז רחובות למרכז ראשון לציון – כ־26 דקות בלבד. נסיעה מפארק המדע למרכז רחובות – כ-13 דקות.
עוד באתר:
במהלך שלוש שנות העבודות ייסללו שבילי אופניים, ישודרגו תשתיות, יותקן ריהוט רחוב ותאורה מתקדמת, ויושם דגש על עיצוב מרחב עירוני חדש.
חלק מתוכנית לאומית בהיקף 20 מיליארד ש"ח
הקו הכחול הוא השלב הראשון בתוכנית לאומית רחבת היקף לפיתוח מערכת BRT ארצית במרכז, בצפון ובדרום, בהיקף של כ-20 מיליארד שקלים. התוכנית צפויה לשרת כמיליון תושבים וכחצי מיליון מקומות תעסוקה.
הפרויקטים הנוספים כוללים את הקו האדום בנתניה, הקו החום (ראשון לציון–רמלה–לוד–באר יעקב), הקו הצהוב בגוש דן, הרחבת המטרונית בקריות, קווי יבנה-רחובות, אופקים-באר שבע, אשדוד-אשקלון, רמון-אילת ועוד.
שרת התחבורה, תא"ל (במיל') מירי רגב בירכה ואמרה: "הקו הכחול הוא פרויקט חלוצי ראשון מסוגו במרכז הארץ והוא מבטא את החזון שלי – לחבר את ישראל. מדובר במהפכה אמיתית בתחבורה הציבורית, שתעניק מערכת אמינה, ירוקה ומתקדמת לתושבים ותשנה את חייהם של מאות אלפי אנשים כבר בשנת 2028."