
משרד התחבורה בראשות השרה מירי רגב מקדם שינוי דרמטי בתקנות התעבורה: רכב נוסעים פרטי חדש וגרורים קלים עד 750 ק"ג יעברו מבחן רישוי אחת לשנתיים במקום בכל שנה – עד גיל שבע. המהלך נועד להפחית בירוקרטיה, לחסוך לנהגים זמן וכסף, ולהתאים את ישראל לסטנדרטים הנהוגים באירופה, וכל זאת מבלי להתפשר על בטיחות הרכב והנהגים.
לפי ההצעה החדשה, רכב פרטי חדש שנרשם לראשונה משנת 2022 ואילך יעבור מבחן רישוי ראשון לאחר שלוש שנים, ולאחר מכן אחת לשנתיים בלבד עד לשנה השביעית. מדובר בצמצום משמעותי של מספר הטסטים לאורך חיי הרכב. השינוי מתבסס על נתוני משרד התחבורה שהצביעו על רמת אמינות גבוהה ובטיחות משופרת של כלי הרכב החדשים, המצוידים במערכות בטיחות מתקדמות.
גם בעלי גרורים קלים במשקל של עד 750 ק"ג ייהנו מהקלה דומה – מבחן אחת לשנתיים במקום אחת לשנה.
עוד באתר:
בנוסף, מוצע לשנות את הגדרת "רכב מיושן", כך שתחול על כלי רכב בני 20 שנה ומעלה, במקום 19 כיום. משמעות הדבר – פחות רכבים שיידרשו למבחן רישוי חצי שנתי.
שרת התחבורה מירי רגב, הדגישה כי מדובר בצעד חשוב להפחתת רגולציה ולשיפור השירות לאזרח: "אנחנו ממשיכים לשנות את שיטת העבודה – יותר שירות לאזרח ופחות בירוקרטיה. אנחנו מנגישים שירות, מפחיתים עלויות, מקצרים תורים והכל תוך שמירה מלאה על בטיחות. זו רגולציה חכמה שנותנת כבוד לזמן של האזרח, מפחיתה יוקר מחיה ומשפרת את השירות שמגיע לכל בעל רכב בישראל".
מנכ"ל משרד התחבורה, משה בן זקן, חיזק את הדברים והוסיף: "מדובר בצעד אסטרטגי חשוב שמובילה השרה רגב. המהלך החדש מביא לידי ביטוי איזון ראוי בין יעילות רגולטורית לבין שמירה על בטיחות כל משתמשי הדרך. משרד התחבורה בחן לעומק את הנתונים, קיים שיח עם כל הגורמים הרלוונטיים, ומביא בשורה אמיתית לציבור. נמשיך לפעול להפחתת חסמים נוספים ונשפר את השירות לאזרח".
המהלך, שכבר מקובל במדינות רבות באירופה, צפוי להקל באופן ניכר על מיליוני בעלי רכב בישראל ולחסוך להם אלפי שקלים לאורך השנים, תוך הפחתת העומסים במכוני הרישוי והגברת היעילות הממשלתית.