
שר הכלכלה, ניר ברקת רכש לאחרונה את אחת המכוניות היקרות ביותר בקטלוג של מרצדס, מרצדס-מייבאך GLS 600. מדובר ברכב שטח גדול בגרסה היקרה והמאובזרת ביותר, שמחירו 2 מיליון שקל, לפני תוספות. נדגיש כי המכונית נרכשה מכספו הפרטי של ברקת, שלא מקבל שכר או רכב מהמדינה.
באתר 'כלכליסט' הסבירו: "בקרב רוכשי מרצדס בנץ יש רוכשים "רגילים" המשלמים עד כמיליון שקל עבור מכוניות המנהלים ורכבי הכביש-שטח של היצרן – ויש את רוכשי מייבאך. מדובר למעשה בחטיבת ה"אולטרה יוקרה" של מרצדס בנץ, שנושאת את שמה של יצרנית רכבי היוקרה הגרמנית מייבאך, שבעבר היתה חלק ממרצדס בנץ וכיום מתפקדת כמעין "חטיבת מכוניות יוקרה בתפירה אישית" למי שמעוניין לנהוג במרצדס שממוצבת מול מכוניות רולס רויס ובנטלי".

עוד באתר:
מה שהופך את רכבי מייבאך למיוחדים ביחס לדגמי מרצדס שעליהם הם מבוססים, מוסבר ב'כלכליסט', הוא המפרט שלמעשה נתפר בחלקו כחבילה אישית. "כל GLS מייבאך מתחילה במחיר של 1,999,900 שקל (אגב לפני אגרת הרישוי, 5,365 שקלים) אבל משם ניתן להעמיס עליה תוספות רבות בשווי עשרות אלפי שקלים בהתאם לדרישתו האישית של הלקוח. רשימת האבזור שמונה מאות פריטים כוללת לדוגמה "מערכת תאורת אווירה שתגרום לכם להרגיש שאתם מוקפים באור" – לפי הקטלוג של מייבאך. המערכת כוללת 64 גווני תאורה פנימית. רשימת האופציות כוללת תא שמפניה מקורר, מערכת בידור אחורית ו"חבילת נוחות לכל החושים". על הנעת המייבאך, שמשקלה אגב ללא הנוסעים והמטען הוא 2.8 טונה, לא אחראית מערכת הנעה חשמלית או אפילו מערכת הנעה עם יומרות ירוקות: המנוע שאחראי על הנעת שר הכלכלה הישראלי הוא מנוע בנזין אימתני בנפח 4.0 ליטרים שמפיק 557 כוחות סוס – מספיק כדי לשייט במהירות 250 קמ"ש ולהזניק את רכב הכביש שטח הענק ל-100 קמ"ש תוך פחות מחמש שניות".
מלשכתו של השר ניר ברקת נמסר בתגובה: "במשך 23 שנותיו בשירות הציבורי השר ניר ברקת משתכר רק שקל אחד בשנה, ממן מכיסו הפרטי את כל הוצאותיו, לרבות רכבו הפרטי, הוצאות הדלק, ביטוח, תחזוקה ועוד הוצאות רבות. מצער לראות כיצד במקום להעריך נבחר ציבור שחוסך לציבור כספים רבים, בחרתם לעסוק ברדיפה פולשנית בחייו הפרטיים ובהכפשות הנוגעות להוצאותיו הפרטיות ולא להפך".