
בכל בוקר, עשרות אלפי תושבי בנימין ועוטף ירושלים – ובהם אלפי חרדים מתל ציון וגבע בנימין (אדם) – יוצאים למסע יומי של סיוט: פקקים אינסופיים בגבעה הצרפתית, המתנה ממושכת במחסום חיזמא, ונסיעה מסוכנת בכביש 60 – העורק היחיד שמחבר אותם למרכז הארץ ולירושלים, שבו הם חשופים לפיגועי ירי ודקירות, חלילה.
האור בקצה המנהרה היה אמור להגיע בדמות ציר תחבורה חדש ומהפכני: כביש שיחבר את גבע בנימין ישירות לכביש 443 ולגבעת זאב, יעקוף את כל העומס והסיכון, ויקצר נסיעה של למעלה משעה לעשר דקות בלבד. פרויקט לאומי שעלה יותר מ-200 מיליון שקלים, שכבר כמעט הושלם – תוך שלושה חודשים הוא היה אמור להיפתח.
אבל בינתיים הוא לא ייפתח. הכביש כמעט מוכן, האספלט חלק, הגשרים עומדים – והמחסום בקצה נשאר נעול. הסיבה? שלושה שרים בכירים מתקוטטים מי ישלם על השומרים והמאבטחים במחסום. לא מיליארדים, לא מאות מיליונים – כמה עשרות אלפי שקלים בחודש, כך על פי הדיווח בערוץ 14.

עוד באתר:
במרכז המריבה עומדים השר בצלאל סמוטריץ' – שר האוצר והשר במשרד הביטחון, שמחזיק בברז התקציבי; השר איתמר בן גביר – השר לביטחון לאומי, שאחראי על כוחות האבטחה בעוטף ירושלים; והשר ישראל כץ – שר הביטחון, שמפקח על כל המחסומים ביהודה ושומרון.
ארבע שנים של עבודות, מאות מיליוני שקלים מהקופה הציבורית, אלפי שעות תכנון והנדסה – והכל תקוע בגלל קרב אגו ותקציבים קטנוני.
"זה פשוט לא ייאמן", אומר תושב גבע בנימין. "אתה רואה את הכביש החדש מול העיניים, מוכן, מחכה – ואנחנו ממשיכים לסבול, ממשיכים לסכן את החיים שלנו ושל הילדים שלנו".
מלשכת השר סמוטריץ' נמסר: "השר בצלאל סמוטריץ' קידם את בניית הכביש- כחלק מפרוייקט היסטורי לבניית כבישים ביהודה ושומרון. על פי הוראת השר, בסיום בניית הכביש – הכביש יפתח לציבור. במידה ויש שרים שלא מעוניינים לאבטח את הכביש – זו אמירה חסרת אחריות, שיכולה למנוע את הפתיחה החיונית של המעבר".
מלשכת השר בן גביר נמסר בתגובה לדברי שר האוצר: "העבודות שהחלו בזמן ממשלת בנט – תוקצבו לביצוע עבודות המעבר בלבד. למרות דרישת ראש הממשלה, שר האוצר לא טרח להעביר את התקציב הנדרש מטעמים פוליטיים ולא ענייניים – אובססיה של השר סמוטריץ נגד בן גביר השר סמוטריץ מעדיף להעביר כסף למופעים והצגות ורק לא לתת כסף למשרד לביטחון לאומי- וחבל שהתושבים נפגעים מכך".
ממשרד הביטחון נמסר בתגובה: "משרד הביטחון יהיה נכון לאזרח מעברים נוספים – בכפוף להחלטות שיתקבלו ולהעמדת התקציבים ותקני כח האדם – הנדרשים להפעלת המעברים".
























