
בתוכניתו 'בא בארבע', אירח קובי ברומר את איש יחסי הציבור ישראל רוזן — מהדמויות הבולטות בתעשיית המוזיקה החסידית־יהודית. השיחה, שנפתחה ברגע הומוריסטי ובלתי מתוכנן של "שיחת סלון" בשידור חי, גלשה מהר מאוד לשיחה פתוחה, כנה ולעיתים מפתיעה על מאחורי הקלעים של עולם היח"צ, היחסים עם האמנים והאמת הקשה שמלווים את הדרך להצלחה.
למה אין שירים חדשים? "אין דדליין"
כאשר ברומר שאל על היובש במוזיקה החדשה, רוזן סיפק תשובה מפתיעה ופשוטה: "אין דדליין. כשאין חנוכה או אירוע גדול שמתקרב – כולם רגועים מדי. אין לחץ, אין תאריכים, אז פשוט לא מוציאים." לדבריו, עם התקרבות חג החנוכה – הכול משתנה: “פתאום העומס חוזר, כולם מתעוררים ביחד”.
עוד באתר:
המקצוע שדורש ערנות 24/7 – והכאב הגדול: חוסר מודעות
רוזן תיאר את עבודת היח"צן כעבודה רציפה: "כמו כל איש עצמאי 100 אחוז." קובי ברומר העיד קבל עם ועדה כי גם בשלוש לפנות בוקר הוא מקבל ממנו מענה.
כאשר נשאל מה הדבר שהכי קשה לו בעבודה מול זמרים, רוזן השיב בבירור: "חוסר מודעות. זה הדבר הכי קשה. לפעמים אתה רואה שאמן משקיע עשרות אלפי שקלים במקום הלא נכון – ואתה צריך להגיד לו את האמת בלי לפגוע."
על השאלה איך אפשר להגיד לזמר שהוא לא “באשערט”, הודה: "אין לזה תשובה ברורה. זה הכי קשה בעבודה שלי."
ברומר ביקש ממנו לספר על “שריפות” שהוא מכבה עבור זמרים. רוזן סירב לחשוף: “בדרך כלל שריפות זה שריפות גדולות… עדיף שלא”.
על היחס של הציבור למקצוע היח"צ אמר: "המילה 'יחצן' לפעמים קצת בזויה. אבל מי שצריך להעריך – הלקוחות – מעריכים. זה מה שחשוב."
רוצה קדמת במה? “ממש לא”
למרות שכמעט כל עבודתו צמודה לזמרים, רוזן מבהיר: "ממש לא. אני אוהב להיות מאחורי הקלעים."
לשאלה מה היה משנה בתעשייה, ענה בלי לחשוב: "שעות שינה."
ומה המפתח להצלחה של זמר? "להקשיב לפידבק האמיתי מהקהל… לא מהאולפן. בסוף הקהל מחליט."
בסיום, ברומר סיכם בצחוק: “מהשיחה הזאת הבנתי שלהיות זמר זה לא כזה תפקיד כיף… הורדת לי את החשק”. רוזן ענה בפשטות: “בדיוק”. וכך הסתיימה אחת השיחות הכנות והמשעשעות של התוכנית.
האזינו לשיחה המשעשעת מתוך 'בא בארבע' ב'קול חי' – שגם תתן לכם טיפים, אם אתם חושבים להיכנס לתעשייה:
























