
גדעון עמיחי, מנכ״ל משרד הקריאייטיב ׳No, No, No, No, No, Yes׳ הודיע כי כל אחד מעובדי המשרד יקבל מענק של 1,000 ש״ח ללימודים חיצוניים בתחום הבינה המלאכותית. העובדים יוכלו להשקיע את הסכום בקורסים, סדנאות, הרצאות או למידה עצמית בתחומי AI שונים: עיצוב, כתיבה, עריכה, סאונד, מוזיקה ועוד.
עמיחי מסביר את הרציונל שמאחורי המהלך:
“קודם כול למשרד עצמו יש עצמאות מלאה. אנחנו מביאים מרצים בתחום ה-AI, ויש החודש עוד הרצאה לכל המשרד. בנוסף, יש לנו מנויים על כל כלי הבינה המלאכותית המובילים. החידוש הוא המענק לעובדים: ‘לכו תעשו מה שבא לכם’. אני לא בודק למה. זה יכול להיות ציור, עיצוב, מוזיקה — כל תחום יצירתי שמעניין אתכם. קחו 1,000 ש״ח ותלמדו.”
הוא מדגיש שהמהלך לא דומה לדרישה הוותיקה של ׳גוגל׳ מעובדיה להשקיע 20% מזמנם על פרוייקט אישי. “זה לא חייב להיות קשור לעבודה היומיומית״ אומר עמיחי. ״את ההכשרות המקצועיות לעבודה מקבלים במשרד. כאן מדובר במשהו בשבילכם, בזמן שלכם, בתחום יצירתי שמדליק אתכם.”
עוד באתר:
העיקרון שמוביל אותו פשוט וברור: “ללמוד. זה הדבר הכי חשוב שיש בחיים. כשאתה לומד, אתה מתנסה, מתפתח, מקבל השראה עצמית שאין לה תחליף.”
עמיחי מזכיר את המשפט המוכר של רבים: ״יום אחד אלמד לתופף״ – יום שלרוב לא מגיע. “אבל כשאומרים לך: הנה 1,000 ש״ח, קח ולמד, זה דוחף אנשים לעשות. במיוחד כשהבחירה היא בתחום יצירתי שהם באמת אוהבים.”
על החשיבות שבפתיחות ל-AI הוא אומר: בינה מלאכותית היא אירוע מטלטל כמעט בכל תחום: מידע, עיצוב, רפואה ועוד. בדרך כלל, כשמשהו חדש מגיע, התגובה הראשונה היא התנגדות: ‘זה לא בשבילי, זה גדול עליי׳. הפתרון הוא לא להתנגד, אלא להיפתח. ללמוד, להתנסות. אחרי שאתה פתוח. תחליט מה מתאים לך ומה לא. תשלב רק מה שמועיל לך. אבל צריך לקפוץ למים.”
הוא מזכיר גם את המעבר מאנלוגי לדיגיטלי: ״צלמים ואולפני הקלטות היו בטוחים שזה לא יתפוס. היום כולם מצלמים דיגיטלי. הכלים מתפתחים בקצב מסחרר בדיוק כמו כלי הבינה המלאכותית שהיום כבר טובים בהרבה משל השנה שעברה.”
המטרה שלו ברורה: “אם אני יכול לקרב אנשים ללמידה בתחומים שמעניינים אותם — זה שווה הכול. זה לא חובה, רק למי שרוצה.”
איזה כלי AI הכי הפתיע אותך?
“זה לא כלי אחד״, אומר עמיחי, “אלא איך משתמשים בו. במשרדי פרסום צריכים להציג לי רעיונות שנוכל להראות ללקוחות. הדרך שבה משתמשים בכלים כדי לשכנע אותי שהרעיון טוב. זה לא רק אימג’ים. הייתה לנו נקודה במוזיקה שלא התאימה. אחד העובדים טיפל בזה בכלי AI והראה איך אפשר לפתור את זה.”
הוא מביא דוגמה בולטת מעולם הרכב: ״אנחנו מטפלים ב׳יונדאי׳. הגיע הדגם ההיברידי של טוסון, אבל הרכב עדיין לא בארץ, ואין גם חומרים מחו״ל של הדגם שמיועד לישראל. אי אפשר לצלם אותו. רצינו להראות מכונית מכוסה שנוסעת ברחוב, דבר שאי אפשר לבצע בפועל. השתמשנו בכלי AI ויצרנו וידאו של חמש שניות, והצגנו ללקוח כאילו זה צולם במציאות. הוא ראה תוצאה מלאה והשתכנע מיד.”
לסיכום הוא אומר: ״בינה מלאכותית זה יופי. בינה אנושית זה נפלא. השילוב ביניהן הוא המנצח. זו לא בינה בריבוע זו בינה בריבוע כפול.”
האזינו לראיון המלא מתוך התוכנית ׳שטח שיווקי׳ עם עפר גדנקן:
























