
מחקרים עולמיים עדכניים שבחנו רכבים חשמליים והיברידיים מראים באופן עקבי: רמות השדות האלקטרומגנטיים בתא הנוסעים נמוכות משמעותית מהערכים שנחשבים למסוכנים. גם במצבים שבהם המערכת פועלת בעומס גבוה – תאוצה או טעינה – השדות נשארים בתחום הבטוח.
שדה אלקטרומגנטי נוצר בתנועה של חשמל במנועים ובסוללות. בפועל, זהו שדה סביב החוטים והמנועים שמקיף את הרכב, והמדידות מראות שהחשיפה בפועל נמוכה מאוד ואינה מזיקה לגוף האדם.
דגמים חדשים שנבדקו לא הציגו חריגות משמעותיות, והנתונים מצביעים על תמונה עקבית וברורה מבחינת בטיחות.
עוד באתר:
המסקנה העולה מהמחקרים היא פשוטה: נכון לעכשיו, אין עדות להשפעה בריאותית מזיקה כתוצאה מקרינה בתוך רכב חשמלי. בדיקות ומעקב נמשכים, אך על בסיס המידע הקיים ניתן לקבוע שהשימוש ברכב חשמלי בטוח.























