
רכבת ישראל מפרסמת את תוצאותיה לרבעון השלישי של השנה ומציגה מגמה ברורה של גידול בפעילות לצד ביקושי שיא לשירותי הרכבת. ממוצע הנסיעות היומי מאז תחילת השנה עמד על 276 אלף נוסעים, ובסך הכול נרשמו 52.4 מיליון נסיעות בשלושת הרבעונים הראשונים. זאת במקביל לשדרוגי שירות נרחבים, בהם הפעלה חשמלית של קו הנגב המערבי, קיצור זמני נסיעה והגברת תדירויות ושעות פעילות.
לצד זאת מציינת החברה כי ההכנסות מנוסעים הושפעו ממלחמת "עם כלביא". במהלך התקופה גויסו מאות מעובדי הרכבת לשירות מילואים, אך החברה שמרה על רציפות תפעולית מלאה וסייעה לצרכי הביטחון והעורף, בהתאם להנחיות פיקוד העורף שכללו רידוד חלק מהשירות.
בשנה האחרונה העלו חברות הדירוג "מעלות" ו"מידרוג" את דירוג רכבת ישראל ואג"ח החברה מ־+AA ל־AAA, ובימים האחרונים שיפרה "מעלות" את תחזית הדירוג ליציבה. שיפור זה מיוחס להתחזקות מהותית בפעילות החברה ובהתייצבותה הפיננסית, בין היתר בזכות הסכם הפעלה ופיתוח חדש מול המדינה והמשך השקעות בהיקף רחב בתחבורה הרכבתית.
עוד באתר:
סך הכנסות החברה בשלושת הרבעונים הראשונים של השנה הסתכם בכ־2.7 מיליארדי שקלים, לעומת 2.6 מיליארדי שקלים בתקופה המקבילה אשתקד. ברבעון השלישי נרשמו הכנסות של 921 מיליון שקלים, בדומה ל־920 מיליון שקלים אשתקד.
בשלושת הרבעונים הראשונים רשמה החברה רווח תפעולי תזרימי Adjusted EBITDA בסך 32 מיליון שקלים, לעומת 119 מיליון שקלים אשתקד. ברבעון השלישי נרשם הפסד תזרימי של 37 מיליון שקלים, לעומת רווח של 2 מיליון שקלים אשתקד. הרווח הכולל לתקופה עמד על 23 מיליון שקלים, לעומת 83 מיליון שקלים בשנה שעברה. ברבעון הנוכחי נרשם הפסד כולל של 34 מיליון שקלים, לעומת 19 מיליון שקלים אשתקד.
השינויים מיוחסים להשפעות המלחמה, צמצום ימי תפעול בשל מועדי השנה, גידול בהוצאות שמירה בשל השלמת תקני איוש שנפגעו עקב מילואים, עלייה בעלויות תחזוקה, חשמל ומחשוב, וכן עלייה בהוצאות השכר בכ־36 מיליון שקלים עקב גידול במצבת כוח האדם ובהתאם להסכמי העבודה במגזר הציבורי. בנוסף, ההוצאות עלו בשל עלויות תיקון נזקי תשתית החשמול באוגוסט, שתוקנו בתוך ימים בודדים. במקביל נרשם גידול בהכנסות מימון בעקבות שינויי שער החליפין וגידול בהכנסות שוק ההון והריבית.
נתוני הסעת נוסעים
ממוצע הנסיעות היומי ברבעון השלישי של 2025 עמד על 276 אלף נסיעות לעומת 265 אלף אשתקד. ממוצע הנסיעות היומי בשלושת הרבעונים עמד על 268 אלף לעומת 256 אלף אשתקד. בסך הכל נרשמו 52.4 מיליון נסיעות לעומת 49.4 מיליון אשתקד. ברבעון השלישי בלבד נרשמו 18.1 מיליון נסיעות לעומת 18 מיליון אשתקד.
הכנסות מגזר הנוסעים בשלושת הרבעונים הסתכמו ב־2.4 מיליארדי שקלים, לעומת 2.3 מיליארדי שקלים אשתקד. ברבעון המדווח נרשמו הכנסות של 815 מיליון שקלים לעומת 818 מיליון אשתקד. שיעור דיוק הרכבות בתקופה עמד על 94.46 אחוזים לעומת 96.93 אחוזים אשתקד.
נתוני הובלת מטענים
בשלושת הרבעונים הובילה החברה 5 מיליון טון מטען לעומת 4.6 מיליון אשתקד. ברבעון השלישי הובלה של 1.7 מיליון טון, לעומת 1.5 מיליון אשתקד. ההכנסות מהובלת מטענים בתקופה עמדו על 242 מיליון שקלים לעומת 244 מיליון אשתקד. ברבעון נרשמו הכנסות של 82 מיליון שקלים לעומת 81 מיליון שקלים אשתקד.
הפסד מגזר המטענים בשלושת הרבעונים עמד על 85 מיליון שקלים לעומת 51 מיליון שקלים אשתקד. ברבעון השלישי נרשם הפסד של 33 מיליון שקלים לעומת 21 מיליון שקלים אשתקד. העלייה בהובלה נבעה מפתיחת מסופים וחיבור נמלים ומהשפעות המלחמה. הקיטון בהכנסות מיוחס למחיקת חובות עבר ולהקטנת הסובסידיה בעקבות ביטול רכיב קבוע במגזר.
מסחר ואחרות
רווח מגזר מסחר ואחרות בשלושת הרבעונים הראשונים עמד על 38 מיליון שקלים לעומת 36 מיליון אשתקד. ברבעון השלישי נרשם רווח של 9 מיליון שקלים לעומת 12 מיליון שקלים אשתקד.
























