
ההסתדרות פנתה היום (חמישי) לשרת התחבורה, מירי רגב, לאחר דיווחים על הגעתו של מנכ"ל חברת "וויז אייר" ג'וזף ורדי לישראל והפגישה הצפויה עם נציגי משרד התחבורה. באיגוד עובדי התחבורה ונמלי הים בהסתדרות, בראשות עו"ד אייל ידין, הביעו חשש שהמהלך עלול לפגוע בחברות התעופה המקומיות, באיתנותן הכלכלית ובפרנסתם של אלפי עובדים ישראלים, ואף לערער רכיב יסוד בביטחון הלאומי.
במכתב שנשלח לשרת התחבורה ציין ידין כי לפי הדיווחים, במהלך הפגישה ינסה משרד התחבורה "לפתות" את מנכ"ל החברה הזרה בהטבות ויתרונות תחרותיים כדי שיועברו עסקי החברה לישראל. עוד ציין המכתב, כי ההשלכות ההרסניות של המהלך כבר הוצגו אך לא קיבלו מענה, והמהלך מעורר דאגה רבה לאיתנותן הפיננסית של חברות התעופה הישראליות ולעתיד התעסוקתי של עובדיהן.
ידין הבהיר כי עובדי ענף התעופה לא יעמדו מנגד בזמן שפרנסתם ועתיד משפחותיהם מושלכים למהלך נמהר וחפוז. עוד הוסיף כי אם לא תתנהל הידברות עם נציגי העובדים לפני מתן הבטחות או התחייבויות שמסכנות את עתידם, ייתכן שהמשך קידום המהלך ייתקל בקשיים. ההסתדרות הציעה לדחות את הפגישה עד להסדרת הדברים מול נציגות עובדי ענף התעופה.
עוד באתר:
עוד הוסיף ידין כי אין צורך "לפתות" את החברות הישראליות לקיים את עסקיהן בישראל, שכן הן פועלות כבר בשגרה ובשעת חירום ומפרנסות אלפי משפחות. הוא הזהיר כי ייבוא עבודה זרה ותחרות בלתי הוגנת עלולים לפגוע בחברות אלו באופן חמור, ולגרום לנזק מתמשך לכלל ענף התעופה בישראל.
לדברי ההסתדרות, סוגיה זו איננה רק עניין כלכלי, אלא גם רכיב יסוד בביטחון התעופתי הלאומי. החברות הישראליות הן היחידות שממשיכות להטיס אזרחים גם בתקופות לחימה, מחזיקות קווים חיוניים ללא רווח ולעתים תחת פיקוח ביטחוני קפדני במיוחד. החלשת החברות עלולה לצמצם את עצמאותה של ישראל בשעת חירום ולפגוע ביכולת התפקוד של המדינה במצבי קיצון.
עם זאת השרה רגב אכן נפגשה היום עם מנכ"ל חברת Wizz ג'וזף ורדי שאמר לשרה רגב: "בשלוש השנים הקרובות, נגדיל את כמות הנוסעים – משלושה מיליון בשנה לשבעה מיליון".
























