
חברת ישראייר פרסמה היום הודעה רשמית בעקבות הפרסומים על תכנית ההתרחבות של Wizz Air בישראל ועל הטענות שלפיהן שרת התחבורה מירי רגב מעניקה לחברה עדיפות לא הוגנת בחלוקת הסלוטים של ריינאייר. בחברה מבהירים כי אינם חוששים מתחרות, אלא נאבקים על הגינות, שוויון ועל עתיד התעופה הישראלית ועובדיה.
לדברי ישראייר, בתקופה שבה הציבור הישראלי מתמודד עם יוקר המחיה, ביטחון לאומי ואתגרים כלכליים, חובתה של החברה היא להבטיח שתעשיית התעופה המקומית תישאר חזקה, מקצועית ונגישה. בחברה מציינים כי התחרות היא מנוע צמיחה שבזכותו הגיעה ישראייר למקום השני בנתב"ג ושילשה את כמות נוסעיה מאז משבר הקורונה ללמעלה מ־2 מיליון נוסעים. עם זאת, לטענת החברה, התחרות חייבת להתנהל בשוויון מלא.
ישראייר טוענת כי המדיניות המוצעת על ידי שרת התחבורה יוצרת פערים לא מוצדקים בין חברות ישראליות לחברות זרות. בחברה מזהירים כי הפערים הללו פוגעים בציבור הישראלי, מצמצמים את היצע הטיסות המקומי ומעמיקים את התלות בחברות בינלאומיות שעלולות להעלות מחירים בהמשך הדרך.
עוד באתר:
בחברה קוראים לשרת התחבורה לתקן באופן מיידי את העיוותים, בהם: קביעת תנאים שווים בהעסקת צוותי אוויר וקרקע זרים בנתב"ג כפי שמאושרים ל־Wizz Air; חלוקה הוגנת של סלוטים בטרמינל 1 לפי גודל החברה, ללא העדפות או פריבילגיות, כאשר לטענת ישראייר Wizz Air מקבלת פי שלושה סלוטים אף שישראייר מטיסה יותר נוסעים ופועלת גם בקו לאילת; ביצוע רפורמות והוזלה משמעותית באגרות ובהיטלים בנתב"ג, כולל מתן הנחות לגידול בפעילות, לאחר ששרת התחבורה העלתה לאחרונה את האגרות ומסי הנמל בכ־14 אחוזים; וכן קידום רפורמה בביטחון התעופה לפי המלצות המל"ל, שתפחית עלויות לציבור ותבטל פערים מלאכותיים שהוטלו על החברות הישראליות במשך שנים.
לדברי ישראייר, לא ייתכן שהמדינה תעודד טיסות בחברות זרות ותדרוש מחברות ישראליות לעמוד בסטנדרטים ביטחוניים שונים ומחמירים יותר, תוך הקשחת התנאים לחברות שמחויבות להגנת הנוסעים. בחברה מדגישים כי מצב זה אינו שוויוני ואינו מקצועי, ואינו משרת את הציבור.
לצד מאבק על תחרות הוגנת, ישראייר מציגה מהלך אסטרטגי משמעותי שאושר על ידי דירקטוריון החברה. החברה מודיעה על כוונה להצטייד במטוסי Airbus A330 רחבי־גוף, במהלך שמטרתו להרחיב עבור הנוסעים הישראלים את מרחב הטיסה, הנוחות ומגוון היעדים. הדירקטוריון אישר פתיחת מו"מ לרכישת שני מטוסים בעלות של כ־80 מיליון דולר, השקעה המשקפת אמון בעתיד החברה ובעוצמת השוק הישראלי.
ישראייר מתכננת לפתח בשנים הקרובות קווים חדשים ליעדי תיירות ונופש ארוכי טווח, בהם תאילנד, וייטנאם, הפיליפינים ויעדים נוספים. בחברה מציינים כי מדובר בפרק חדש עבור חברת התעופה שהטיסה עד כה כ־2 מיליון נוסעים ליעדי אירופה.
























