
נתוני חברת שבא, מנהלת ומפתחת מערכת התשלומים הלאומית בכרטיסי חיוב, מצביעים על כך שיום המבצעים 'Black Friday' (בלאק פריידיי) התנהל בשישי האחרון עם הוצאות גבוהות בסך כולל של למעלה מ-1.508 מיליארד ש״ח. הנתונים מפתיעים במיוחד לאור יוקר המחיה הגובר, כאשר מחיריהם של מוצרים רבים עלו בצורה משמעותית.
מדובר על עלייה של 27.98% בהיקף ההוצאות של הציבור הישראלי לעומת Black Friday אשתקד שנערך ב-29 בנובמבר 2024 ובמהלכו נרשמו הוצאות בסך כולל של 1.179 מיליארד ש״ח. גם נתוני Black Friday ב-2023 (1.102 מיליארד ש״ח) וב-2022 (1.248 מיליארד ש״ח) היו נמוכים משמעותית.
עלייה של יותר מ-20% נרשמה בהוצאות של הציבור בעסקאות הפיזיות הגיעו לסכום כולל של 795.272 מיליון ש״ח. כאשר ב-2024 הם עמדו על סכום של 661.434 מיליון ש״ח. סך הרכישות בעסקאות פיזיות, המתבצעות בבתי העסק, באמצעות ארנקים דיגיטליים, שעונים חכמים, קונטקטלס, והקשת קוד סודי היוו 52.7% מההוצאות של הציבור.
עוד באתר:
ההוצאות בעסקאות האונליין הגיעו לסכום כולל של 713.249 מיליון ש״ח. מדובר על עלייה של 38.3% בהוצאות לעומת 2024 שבו הסכום הגיע ל-515.746 מיליון ש״ח.
























