
מנכ"ל משרד התחבורה, משה בן זקן, התייחס היום (שלישי) בצהריים בראיון לצבי טסלר ב"המוקד הציבורי" להחלטת השרה מירי רגב להעלות את הקנס על שימוש בטלפון נייד בזמן נהיגה ל־10,000 שקלים. לדבריו, "אי אפשר להמשיך עם העניין הזה, ולכן השרה אתמול אמרה שהיא מתכוונת להעלות את הקנס ל-10,000 שקלים, וגם לאחר מכן, בעבירה השנייה, להחרים את הרכב".
"מי שירצה לעצור את הדבר הזה בכנסת – שייקח אחריות"
לשאלה האם המהלך דורש אישור הכנסת, השיב בן זקן: "אני לא חושב שיהיה מישהו שיעצור את הדבר הזה, יש הרוגים וכולם מחויבים לחיים". הוא אף התייחס לתגובות הציבור: "אני רואה את התגובות מהציבור, מחזקים את המהלך הזה ורואים בזה כמהלך מציל חיים". לצד העלאת הקנסות, לדבריו המשרד מגביר משמעותית את האכיפה: "יש כבר 70 ניידות חדשות שיצאו לדרך, ותוך חצי שנה אנחנו נגיע ל-234 ניידות שיתעסקו רק בעניין האכיפה בכבישים".
עוד באתר:
בן זקן הוסיף כי מדובר בצעד שמבוצע כבר במדינות אחרות: "יש מודלים בעולם של החרמות רכב, של קנסות בסדרי גודל כאלה". עוד הוסיף בנוגע לקידום החוק בכנסת: "מי שירצה לעצור את הדבר הזה בכנסת – שייקח אחריות".
"לא תהיה עלייה גם בינואר הקרוב"
בפתח דבריו בנושא תחבורה ציבורית, דחה בן זקן את הטענה שהמחירים עולים ללא הפסקה: "קודם כל, אתם מטעים את הציבור – בזמן שהמחירים בעיקר יורדים". לדבריו, רפורמת "צדק תחבורתי" של השרה רגב שינתה את תמונת העלויות עבור רוב המשתמשים: "הרפורמה הזאת נוגעת ב־83% ממשתמשי התחבורה הציבורית. אזרחים ותיקים מעל גיל 67 נוסעים בחינם. חיילים משוחררים נוסעים בחינם. סטודנטים וצעירים 18–26, 33% הנחה". הוא הוסיף כי "מיליון וחצי זכאים נהנים מהוזלות משמעותיות".
על רקע הדיווחים לגבי עלייה צפויה ל-9 שקלים בינואר הקרוב, בן זקן היה חד: "השרה תתנגד כמו שהתנגדה בעבר, ולא תהיה עלייה. לא תהיה עלייה גם בינואר הקרוב". לגבי המקור לטענות על התייקרות, הסביר כי מדובר בעדכון מדדים אוטומטי. לדבריו, "כשפונים למשרד אנחנו פועלים ואנחנו יודעים לבלום את העלייה".

בן זקן מנה שורה של מהלכים שמשרד התחבורה מוביל להפחתת יוקר המחיה: "אם זה וויז בעולם התעופה, אם זה אובר, אם זה ההסדרה בנמלים, אם זה הורדת התעריפים ברפורמת הדגל 'צדק תחבורתי'". לדבריו, המשרד ימשיך להוביל צעדים להגברת תחרות ולהפחתת מחירים לציבור.
על המגעים להגעת חברת Wizz לישראל, אמר: "רשות שדות התעופה ממש לא מתנגדת… מי שכן מתנגד זה חברות התעופה הישראליות… הן יצטרכו להוריד מחירים בצורה משמעותית". בן זקן ציין כי התקיים דיון רחב עם מנכ"ל וויז: "הצגנו לו את שדה התעופה ברמון… הם ביקשו לבחון". לדבריו, צפויה החלטה סופית בקרוב.
אוּבֶּר בדרך לישראל – 2026
בנוגע לכניסת אובר, אמר בן זקן כי המשרד עובד על הנושא במתכונת ייעודית: "הקמנו מנהלת, אני מאמין שברבעון הראשון של 2026 אנחנו נראה כאן כבר אובר ודומיו". הוא הדגיש כי נהגי המוניות לא יופקרו: "אנחנו כבר בשיחות מול האוצר, נדאג שהם לא יוזנחו ויקבלו את הפיצוי המגיע להם".

האזינו לראיון המלא מתוך "המוקד הציבורי" עם צבי טסלר ברדיו 'קול חי' >>>
























