
רכבת ישראל מדווחת על ביקושי שיא לנסיעות ברכבת, גם לנסיעות נגישות של נוסעים עם מוגבלויות. בשנה האחרונה (נובמבר 2024 עד נובמבר 2025), בוצעו כ-78 אלף נסיעות מונגשות של נוסעים עם מוגבלויות שונות. נתון זה מהווה עלייה של 18 אחוזים לעומת הנתון המקביל אשתקד, אשר עמד על כ-66 אלף.
נתון זה מתווסף לשיאי הנסיעות הכלליים שנרשמו בחודש נובמבר האחרון, עם ממוצע נסיעות יומי של 311 אלף נוסעים מידי יום.
רכבת ישראל מונגשת באופן מלא, עם 67 תחנות רכבת מונגשות וכ-670 רכבות נוסעים מונגשות המופעלות מידי יום. לצד שירותי התיאום והליווי, משדרגת באופן קבוע את מאפייני הנגישות בתחנות כגון התקנת מפות נגישות, שלטים מונגשים, ליווי נוסעים, הדרכות של עובדי הרכבת, ומוקד טלפוני ייעודי המתאם ומלווה את הנוסעים.
עוד באתר:
בשנה האחרונה שילבה הרכבת רמפות חדישות לטובת נוסעים המתניידים עם כסא גלגלים, שמאפשרות עלייה נוחה, מהירה, בטוחה ופשוטה יותר לקרונועים החשמליים החדשים. כמו כן, לאחרונה השלימה הרכבת את מיתוגן מחדש של הקרונות הנגישים, בכדי להקל על ההתמצאות של הנוסעים, וכן להעלות את המודעות לאנשים עם מוגבלות בקרב כלל ציבור הנוסעים, זאת לצד השקת שירות חדש ביישומון שמאפשר לאתר בקלות ובנוחות את מיקומם של הקרון הנגיש לאורך הרכבת.
יו"ר דירקטוריון רכבת ישראל, עו"ד משה שמעוני, מסר: "אנו ברכבת ישראל גאים להיות גוף התחבורה הנגיש ביותר והמועדף על ידי ציבור הנוסעים עם המוגבלויות. עבורנו נגישות איננה סיסמא כי אם ערך עליון שאנו חיים לאורו, אנו פועלים מידי יום לשיפור השירות לנוסעים עם מוגבלויות, לרכש קרונות ורכבות חדישות, ולשיפור היבטי הנגישות השונים."
מנכ"ל רכבת ישראל בפועל, אבשלום אלמליח: "העלייה המבורכת במספרי הנוסעים בכלל, ובקרב נוסעים עם מוגבלות בפרט, מהווה הוכחה לחשיבותה של הרכבת בחיבור בין אנשים, קהילות ואיזורים. הנגישות היא חלק מהד.נ.א הארגוני, ואנו משקיעים משאבים רבים בפיתוח וקידום הנושא. אני מודה לנוסעינו על הבעת האמון, ומודה לעובדי הרכבת על מסירותם ושירותם עבור כל הנוסעים ובפרט עבור נוסעינו עם המוגבלויות."
























