רכבת ישראל

בינואר האחרון שכר משרד התחבורה צוות מומחים הולנדים עמ"נ לבדוק את כשירות התכנון בפרוייקט קו הרכבת המהיר לירושלים
וזאת לאחר שבאוקטובר קרסה אחת ממנהרות השירות בקו המהיר לירושלים (A1) ומאוחר יותר אף התגלו סדקים בכמה מהמנהרות הסמכות לה

מעיקרי הדוח שהוגש למשרד התחבורה עולה שקיים מחדל תכנוני הנדסי משמעותי.

עוד נודע שחברת רכבת ישראל נדרשה לבצע תיקונים בלמעלה משלושים ושלוש מנהרות שירות שבוצעו בשלוש שנים האחרונות בפרוייקט הקו המהיר. בעשרים ושלוש מהמעברים הללו תיאלץ רכבת ישראל לבצע עבודות תיקון מקיפות מחשש לקריסתם.

צוות מומחים ההולנדים שנשכר ע"י משרד התחבורה בינואר כאמור, מצא כי הכשלים החמורים בתכנון הפרוייקט הביאו לכך שלמעלה מ70 אחוז מתוך 46 המנהרות שנחפרו לאורך 13.2 ק"מ בין שער הגיא למבשרת ציון נמצאים בסכנת הצפות מים מה שיגרום להם להיות חשופים להופעת סדקים להתבקעות רצפות ואף לקריסה

מהדוח עולה שלא נשלל השלכות ארוכת טווח גם על המנהרות הראשיות. אולם במנהרות שבהן ינועו הרכבות תסתפק הנהלת הרכבת לעת עתה ביישום תוכניות חדשות לניקוז בקרה וניטור שוטף.

לאחר שבמשך חודשים הכחישה קיומו של מחדל רכבת ישראל אישרה בסוף השבוע את דבר התיקונים הנרחבים. ע"פ חוות דעת מוקדמת של מומחים עלתה הטענה שעלות התיקונים תיהיה 50 מיליון שקלים אולם רכבת ישראל טענה כי עלותם תהיה 12.5 מיליון שקל בלבד וכי הם לא יביאו לעיכוב בלוח הזמנים של הפרויקט שצפוי להסתיים בתחילת שנת 2018

כיום 8 חודשים לאחר קריסת המנהרה כאמור עדיין מתבצעים התיקונים לטיפול במנהרה. פוטנציאל הסיכונים עדיין לא הושלם, ולפי שעה לא ידוע מה יהיו ההשלכות של שינוי תצורת המנהרות ושל החדרת צנרת הניקוז על יציבות הפרויקט למשך חייו. כמו כן, לא ידועה החשיפה שתיגרם מהגידול בעבודות התחזוקה.

רכבת ישראל בתגובה: החברה עוסקת כבר תקופה של כמה שבועות בתיקונים הנחוצים ואף ליתר הביטחון החברה מטפלת בניקוז של כמה מנהרות נוספות, התיקון הנדרש יסתיים במהרה. דו"ח הבודק ההולנדי מחזק את שיטת התיקון של רכבת ישראלף לצד מספר הערות לתכנון.יש לציין כי למרות ההשגות המסוימות של הבודק, אם הביצוע היה נעשה לפי התכנון מנהרת הקשר לא היתה מתבקעת".

בחברת שפיר סירבו להגיב.











עוד כתבות שיעניינו אותך

צפו

תיעודים מרהיבים מהרחפן: הרחובות נצבעו בשחור

שמעון כץ
מוצ"ש חי במיוחד

במוצ"ש: מצעד שוואקי וכל הפרטים על 'המלחינים'

מנחם טוקר
2,000 שוטרים

עומסים וחסימות נרחבות בי-ם: כך תגיעו לעצרת בבטחה

אלי יעקובוביץ
לאורך היום

הקולות והמראות: המשדר הנרחב נמשך • הצטרפו

מערכת אמס
צפו ותתחזקו

החטוף בקריאה מרגשת: "שנתיים חלמתי להניח תפילין"

פנחס בן זיו
אסון נורא

טרגדיה בעצרת התפילה בירושלים: נער נפל מגובה ונהרג

שמעון כץ
צפו

אחרי הביקור במפקדה: רה"מ בהסכם גג בקריית גת

חיים שער
חדשות התעשייה

בכורה בלעדית: טעימה מהשיר החדש של יהודה בורן

פסח בא גד
יום אחרי

"אני ממש לא יודע איך הח"כים החרדים העזו להגיע לעצרת"

משה אוסדיטשר והרב רמי באבד
הרחובות הושחרו

הקרב על המספרים: כמה השתתפו בעצרת התפילה בי-ם?

אבי יעקב
שו"ת מיוחד

מרן הגר"ד לנדו: "הם פראי אדם. לא ישקטו להם". צפו

נתי קאליש
התורה זועקת!

דקה אחרי דקה: כל העדכונים מעצרת הענק בירושלים

פנחס בן זיו
השר מגיב לטלטלה

הדרמה לשיא: דוד זיני העביר את המידע על הפצ"רית

אבי יעקב
לקראת שבת

הפלייליסט לפרשת לך לך: ילדינו מול ילדי ישמעאל

אלי ממונסי
זעקה נוקבת

"מה קורה איתנו, למה בחורים מטפסים ומסכנים את עצמם?"

פנחס בינדר
אמירה מחליאה

ליברמן רוקד על הדם: "הנער היה מגן אנושי"

אבי יעקב
לקראת עצרת המיליון

הרב גלזר חושף: מכתב ראשי הישיבות נגד קודקוד

יענקל'ה פרידמן
ראש הישיבה יצא מוקדם

איצו פלדמן מעיד: "לא זוכר אותו כאוב כל כך"

חיים שער
חילוץ מורכב

בן 12 התהפך עם אופניו, הכידון חדר לבטנו

אבי יעקב
איום המנהרות והקו הצהוב

צפו בראיון המיוחד: פרשנינו הצבאי בלב עזה הצה"לית

קובי פינקלר