רכבת ישראל

בינואר האחרון שכר משרד התחבורה צוות מומחים הולנדים עמ"נ לבדוק את כשירות התכנון בפרוייקט קו הרכבת המהיר לירושלים
וזאת לאחר שבאוקטובר קרסה אחת ממנהרות השירות בקו המהיר לירושלים (A1) ומאוחר יותר אף התגלו סדקים בכמה מהמנהרות הסמכות לה

מעיקרי הדוח שהוגש למשרד התחבורה עולה שקיים מחדל תכנוני הנדסי משמעותי.

עוד נודע שחברת רכבת ישראל נדרשה לבצע תיקונים בלמעלה משלושים ושלוש מנהרות שירות שבוצעו בשלוש שנים האחרונות בפרוייקט הקו המהיר. בעשרים ושלוש מהמעברים הללו תיאלץ רכבת ישראל לבצע עבודות תיקון מקיפות מחשש לקריסתם.

צוות מומחים ההולנדים שנשכר ע"י משרד התחבורה בינואר כאמור, מצא כי הכשלים החמורים בתכנון הפרוייקט הביאו לכך שלמעלה מ70 אחוז מתוך 46 המנהרות שנחפרו לאורך 13.2 ק"מ בין שער הגיא למבשרת ציון נמצאים בסכנת הצפות מים מה שיגרום להם להיות חשופים להופעת סדקים להתבקעות רצפות ואף לקריסה

מהדוח עולה שלא נשלל השלכות ארוכת טווח גם על המנהרות הראשיות. אולם במנהרות שבהן ינועו הרכבות תסתפק הנהלת הרכבת לעת עתה ביישום תוכניות חדשות לניקוז בקרה וניטור שוטף.

לאחר שבמשך חודשים הכחישה קיומו של מחדל רכבת ישראל אישרה בסוף השבוע את דבר התיקונים הנרחבים. ע"פ חוות דעת מוקדמת של מומחים עלתה הטענה שעלות התיקונים תיהיה 50 מיליון שקלים אולם רכבת ישראל טענה כי עלותם תהיה 12.5 מיליון שקל בלבד וכי הם לא יביאו לעיכוב בלוח הזמנים של הפרויקט שצפוי להסתיים בתחילת שנת 2018

כיום 8 חודשים לאחר קריסת המנהרה כאמור עדיין מתבצעים התיקונים לטיפול במנהרה. פוטנציאל הסיכונים עדיין לא הושלם, ולפי שעה לא ידוע מה יהיו ההשלכות של שינוי תצורת המנהרות ושל החדרת צנרת הניקוז על יציבות הפרויקט למשך חייו. כמו כן, לא ידועה החשיפה שתיגרם מהגידול בעבודות התחזוקה.

רכבת ישראל בתגובה: החברה עוסקת כבר תקופה של כמה שבועות בתיקונים הנחוצים ואף ליתר הביטחון החברה מטפלת בניקוז של כמה מנהרות נוספות, התיקון הנדרש יסתיים במהרה. דו"ח הבודק ההולנדי מחזק את שיטת התיקון של רכבת ישראלף לצד מספר הערות לתכנון.יש לציין כי למרות ההשגות המסוימות של הבודק, אם הביצוע היה נעשה לפי התכנון מנהרת הקשר לא היתה מתבקעת".

בחברת שפיר סירבו להגיב.











עוד כתבות שיעניינו אותך

שינוי כיוון

סמוטריץ': "לא יהיה יותר משא ומתן עם חמאס על חטופים"

אבי יעקב
בעקבות הראיון ב'קול חי'

הרצוג נגד השר אליהו: "שיחשוב טוב מה יוצא לו מהפה"

אלי יעקובוביץ
בהשתתפות מאות

"נרעיש עולם ומלואו": תיעודים מכינוס ראשי הישיבות

נתי קאליש
גלריית ענק

כינוס היסטורי: "רוצים להשמיד אותנו; למסור את הנפש"

נתי קאליש
צפו

"173 קמ"ש? אין מצב בחיים שנסעתי במהירות כזאת"

אבי יעקב
צפו

המגיש נפגע מתגובות קוראי 'אמס'? "צביטה בלב"

פנחס בן זיו
מזעזע

האסון בתנכ"י: הותר לפרסום שמו של העובד שנהרג

פנחס בן זיו
אחד על אחד

הרשי אייזנבך גלוי לב: "עשיתי כל טעות אפשרית"

יוסי חיים
חולייה גדולה ומחומשת

תקרית חמורה: 12 מחבלים הניחו מארב ותכננו לבצע חטיפה

שמעון כץ
תיעוד תת קרקעי

דרמה בקניון: הרכב חשמלי עלה באש בחניון

אבי יעקב
צפו בדברים

מרן לאברכים: "מתחילים לזלזל במנהגים ונהיים רפורמים"

נתי קאליש
צפו

"גנב, גנב": השר זינק ועצר את החשוד

אבי יעקב
דברים נחרצים

הגר"ד לנדו לאברך שקיבל צו גיוס: "לא ללכת בשום אופן"

אלי יעקובוביץ
צפו

נשיאי ארה"ב הבינו; בישראל עדיין רודפים את עולם התורה

הרה"ג מרדכי מלכא
תיעוד מרגש

 ברכת כהנים בקונגרס: "אתה עוזר לעם ישראל"

אבי יעקב
בכנס ההיסטורי

פסק הלכה מטלטל: "מותר לחלל שבת, כדי לא להתגייס לצבא"

אלי יעקובוביץ
"טרוף טורף"

טרגדיה: נקבע מותו של העובד שנטרף על ידי נמר ב'תנכ"י'

פנחס בן זיו
עימותים סוערים

"מזהיר אתכם אם תישארו": פרשים דוהרים לישיבת אוריתא

פנחס בן זיו
תקרית חריגה

עובד ב'תנ"כי' ננשך בצווארו ע"י נמר; מצבו אנוש

פנחס בן זיו
אבי אילסון מארח

איך זה התחיל? צמד 'ממתק לשבת' בשיחה מרתקת

קול חי מיוזיק