עומסי תנועה

ועדת הכלכלה של הכנסת דנה במכירת מכוניות שעברו תאונות קשות וחזרו לכביש כפצצה מתקתקת.

יוזם הדיון, ח"כ אורי מקלב, אמר כי מדובר בפרשה שלא נגמרת. הוא הסביר כי נזק של 40% מערך הרכב נחשב ל"אבדן להלכה" ולא מונע להחזיר את הרכב לכביש. "חברות הביטוח מעדיפות לשלם למבוטח את מלא ערך הרכב ולמכור אותו. הרכב מתוקן במוסכים פיראטיים ונמכר לאחר מכן ללקוח אחר בסכום גבוה. הרוכש הוא זה שנפגע, כי הוא לא יודע מה עבר הרכב. אין חולק שמדובר פה בפצצה מתקתקת, מדובר בכ-16 אלף מכוניות כאלה בשנה ואין ספק שבכבישים נוסעות עשרות אלפי מכוניות כאלה", אמר ח"כ מקלב.

היו"ר כבל אמר כי הוא מקווה שעד סוף המושב הזה תתקבל גם ההחלטה באשר ליחס בין מוסכי ההסדר, השמאים וחברות הביטוח.

סמנכ"ל הרגולציה של איגוד חברות הביטוח, גיל סלומון, טען בתגובה כי חברות הביטוח הקימו מאגר שבו מפרסמת ההיסטוריה הביטוחית של הרכב. ח"כ מקלב אמר בתגובה כי המידע נמסר רק לבעל הרכב. סולומון הסביר כי הדבר נובע מצנעת הפרט, וטען כי לא כל אחד אמור לקבל מידע על הנעשה עם כל רכב.

יו"ר איגוד המוסכים, רונן לוי, טען כי חברות הביטוח הקימו את המאגר לשימוש בינן לבין עצמן, והרשות להגבלים עסקיים היא שחייבה אותן לפתוח אותו לציבור. נציג הרשות להגבלים עסקיים, מוטי כץ, התייחס להיתר שנתנה הרשות לחברות הביטוח להפעיל את המאגר ואמר כי הרשות זיהתה שהמאגר משמש בפועל רק את חברות הביטוח, וכחלק מהתנאים לשימוש בו חייבה את החברות להעמיד את הממשק לבעלי הרכב. עוד הוא ציין כי הרשות חייבה את חברות הביטוח לפעול לכך שהציבור אכן יעשה שימוש במאגר. כץ התייחס לשאלת היו"ר כבל באשר לפתיחת המאגר בפני כל, ואמר כי הרשות לא עוסקת בשאלת הפרטיות וכי על פניו אין לה התנגדות לאפשר גם למי שהוא לא בעל הרכב גישה לנתונים.

היועץ המשפטי של איגוד השמאים, עו"ד שלמה תוסייה כהן, אמר כי ישנה תקנה המחייבת לרשום נזק בטיחותי מהותי ברישיון הרכב, אולם המילה "מהותי" פתחה זאת לוויכוח משפטי ולמעשה לא נעשה רישום כזה. מנהל אגף פיקוח ורישוי במשרד התחבורה, משה קירמאיר, אמר כי הבעיה היא כלכלית, הרישום ברישיון הרכב למעשה יוריד משמעותית את מחירו. הוא הוסיף כי לדעתו רק 0.5% מהרכבים שמוגדרים "אבדן להלכה" נרשמו ברישיון הרכב ככאלה עם נזק בטיחותי מהותי. מנכ"ל איגוד המוסכים, רונן לוי, טען כי התקנה בעניין היא למעשה אות מתה, מאחר ואין דיווחים ואין אכיפה. לוי הוסיף כי המכוניות המוגדרות אבדן להלכה עוברות לתיקון ברשות הפלסטינית, והמוסכים מפסידים מכך מיליארד שקל בשנה.

נציג רשות שוק ההון, אלעד אלקובי, אמר כי הרבה פעמים בעל הרכב לא רוצה לקבל בחזרה רכב שהוגדר "אבדן להלכה", ולכן הפתרון היום הוא טוב למבוטח. עם זאת הוא הוסיף כי הרשות מקדמת שקיפות למבוטחים אך יש פרטים שהיא תתנגד לכלול במאגר.











עוד כתבות שיעניינו אותך

בחדרו בפוניבז'

צפו: ראש הישיבה ערך 'לחיים' לרגל הוצאת ספרו

נתי קאליש
מתוזמן למניעת חגיגות

אסיר עולם התורה שוחרר בעת הלווית אמו של ראש הישיבה

נתי קאליש
תיעודים מיוחדים

מ.ב.ד., פריד וסוכות במופע היסטורי בארצות הברית

אלי ממונסי
האולם ייסגר?

המהומה בחתונה בבני ברק: כך החלה המריבה

אבי יעקב
בחסות הפסקת האש

בלב שכונת מגורים: צה"ל איתר מחסן נשק של חמאס

קובי פינקלר
לאחר אזהרת הפינוי

צפו בתיעודים הדרמטיים: חיל האוויר בגל תקיפות בלבנון

קובי פינקלר
אש ותמרות עשן

צפו בתיעוד המחריד: המטוס התרסק לאחר ההמראה

שמעון כץ
צפו בשידור החוזר

הזמר והיוצר משה פלד מגיע לשולמלייכם

קובי ברומר ומנדי וייס
נסגר המעגל

חוסל זיד עקל, האחראי לחטיפת שישה ישראלים

קובי פינקלר
כבוד התורה

על סוס ועגלה: קבלת פנים לאסיר אריאל שמאי. צפו

אלי יעקובוביץ
חדשות התעשייה

הרב הלל פלאי שר בחתונה, וניוקומב עושה קסם

פסח בא גד
ראה"מ:

ישראל וסינגפור: "מדינות קטנות עם יכולות כבירות"

שלמה ריזל
הדרמה מתגלגלת

מי יזכה בפרס הגדול? אותר הטלפון של יפעת תומר ירושלמי

גדי פוקס
תיעודים נדירים

חגיגות השחרור: ראה"י בירכו 'שהחיינו' ו'מתיר אסורים'

אלי יעקובוביץ
נסיעת אימה

אל תעלו על טרמפים: זה הסיוט שחוותה הבחורה

אבי יעקב
טור חריף במיוחד

מחאות 'הפלג' - גרמו לפגיעה חסרת תקדים בציבור החרדי

הרב אליהו פרייליך
היה מענה

כשיהודה שוקרון ויוסי חיים חייגו אל טלפון הפצ"רית

יוסי חיים
"הרים את הכלא"

מהכלא למעון ראש הישיבה: תיעוד ראשון מהאסיר ששוחרר

נתי קאליש
אל תחמיצו

מאוכזבים מניצחון ממדאני? הפלייליסט עם זווית שונה

אלי ממונסי
השלל הוחרם

סכנה לציבור: נתפסו בשר, ביצים וירקות ללא פיקוח

אבי יעקב