photo_2019-01-20_15-26-50|photo_2019-01-20_15-25-50|photo_2019-01-20_15-26-01|photo_2019-01-20_15-26-10|photo_2019-01-20_15-26-21|photo_2019-01-20_15-26-24|photo_2019-01-20_15-26-30|photo_2019-01-20_15-26-36|photo_2019-01-20_15-26-43|photo_2019-01-20_15-26-55

נהיגה מעולם אחר: בעוד כחצי שנה עתיד להפתח מרכז ההכשרה החדשני והמעניין של רכבת ישראל באופקים, בו יוכשרו קטרי הרכבות, נהגי אוטובוסים ומטענים. במקום נבנה בימים אלו חוות סימולטורים מתקדמת, שתכיל שמונה סימולטורים, שנרכשו בעלות של כ-22 מיליוני שקלים.

חוות הסימולטורים נבנית על שטח של 1,500 מ"ר, ותכלול שני סימולאטורים מסוג FMS. סימולאטור אחד ידמה קטרי דיזל מהדגמים המופעלים כיום ברכבת ישראל, והסימולאטור השני ידמה את הנהיגה בקטרים החשמליים מדגם TRAXX המופעלים כיום בקו לירושלים.

תאי הניהוג בסימולטורים מהווים דגם מדויק של זה שבקטר, על כל המערכות שקיימות בו. הסימולטור כולל הדמיה של הנוף והדרך בחלון הקדמי, חלונות צד ומראות צד – המוצג על גבי המסכים ברזולוציה גבוהה. מערכת קול מתקדמת מדמה באופן מדויק את רעשי המנוע הנשמעים בקטר ומחוצה לו ופלטפורמת התנועה מדמה באופן מלא את תנועת הקטר.

בנוסף לשני הסימולטורים מסוג FMS, יופעלו גם שישה סימולטורים שולחניים מסוג PTT-
סימולטור בעל תכונות ויכולות זהות לסימולטור מסוג FMS אך ללא מנגנון תנועה.

הסימולטורים יאפשרו לצוותי רכבת ישראל להתאמן על המערכות הטכנולוגיות החדשות של רכבת ישראל, ובכלל זה הקטרים החשמליים וכן מערכת האיתות החדשה (ETCS LEVEL 2), אשר עושה שימוש ברשת סלולארית ייעודית, ומציגה את ההתראות לנהג באמצעות איתות הצמוד למסילה וגם באמצעות תצוגה דיגיטלית על מסך בתא הניהוג.

מרכבת ישראל נמסר: "רכבת ישראל עוברת בימים אלה מהפכות רבות: מינהור, גישור, מעבר להנעה חשמלית, מעבר למערכת איתות המבוססת סלולאר, סייבר ועוד. חוות הסימולטורים באופקים מהווה עלייה מדרגה באיכות ההכשרה המקצועית של הנהגים, ותאפשר לרכבת מוכנות מלאה לקראת אתגרי השנים הקרובות".

צפו:

photo_2019-01-20_15-25-50 photo_2019-01-20_15-26-01 photo_2019-01-20_15-26-10 photo_2019-01-20_15-26-21 photo_2019-01-20_15-26-24 photo_2019-01-20_15-26-30 photo_2019-01-20_15-26-36 photo_2019-01-20_15-26-43 photo_2019-01-20_15-26-50 photo_2019-01-20_15-26-55











עוד כתבות שיעניינו אותך

עימותים סוערים

"מזהיר אתכם אם תישארו": פרשים דוהרים לישיבת אוריתא

פנחס בן זיו
בכנס ההיסטורי

פסק הלכה מטלטל: "מותר לחלל שבת, כדי לא להתגייס לצבא"

אלי יעקובוביץ
בעקבות הראיון ב'קול חי'

הרצוג נגד השר אליהו: "שיחשוב טוב מה יוצא לו מהפה"

אלי יעקובוביץ
בהשתתפות מאות

"נרעיש עולם ומלואו": תיעודים מכינוס ראשי הישיבות

נתי קאליש
אחד על אחד

הרשי אייזנבך גלוי לב: "עשיתי כל טעות אפשרית"

יוסי חיים
דברים נחרצים

הגר"ד לנדו לאברך שקיבל צו גיוס: "לא ללכת בשום אופן"

אלי יעקובוביץ
חולייה גדולה ומחומשת

תקרית חמורה: 12 מחבלים הניחו מארב ותכננו לבצע חטיפה

שמעון כץ
תקרית חריגה

עובד ב'תנ"כי' ננשך בצווארו ע"י נמר; מצבו אנוש

פנחס בן זיו
יד קלה על ההדק

עדויות: "המשיך לירות גם אחרי שזיהה את הפצוע כיהודי"

אבי יעקב
שינוי כיוון

סמוטריץ': "לא יהיה יותר משא ומתן עם חמאס על חטופים"

אבי יעקב
צפו בדברים

מרן לאברכים: "מתחילים לזלזל במנהגים ונהיים רפורמים"

נתי קאליש
אבי אילסון מארח

איך זה התחיל? צמד 'ממתק לשבת' בשיחה מרתקת

קול חי מיוזיק
צפו

"173 קמ"ש? אין מצב בחיים שנסעתי במהירות כזאת"

אבי יעקב
צפו

נשיאי ארה"ב הבינו; בישראל עדיין רודפים את עולם התורה

הרה"ג מרדכי מלכא
מזעזע

האסון בתנכ"י: הותר לפרסום שמו של העובד שנהרג

פנחס בן זיו
גלריית ענק

כינוס היסטורי: "רוצים להשמיד אותנו; למסור את הנפש"

נתי קאליש
"טרוף טורף"

טרגדיה: נקבע מותו של העובד שנטרף על ידי נמר ב'תנכ"י'

פנחס בן זיו
תיעוד תת קרקעי

דרמה בקניון: הרכב חשמלי עלה באש בחניון

אבי יעקב
צפו

"גנב, גנב": השר זינק ועצר את החשוד

אבי יעקב
צפו

המגיש נפגע מתגובות קוראי 'אמס'? "צביטה בלב"

פנחס בן זיו