תמונה לטור 1 אריאל שרפר / תמונה לטור / מבקר המדינה 2020

המציאות המשתקפת בתקשורת (שיש הנהנים לכנותה בסתר-ליבם או בקבוצות אנשי-שלומם "תשקורת")-הכללית והמכלילה למרבה הצער, מציירת לאחרונה תמונה עגומה ומדאיגה שגורמת לאנשים רבים תחושת אי-נוחות וחרדה ולעיתים גם לחץ דם-גבוה וכעס בלתי נשלט עד שיש כאלה שאינם יכולים לסבול זאת יותר ומחרימים כל סוג של חדשות עד להודעה חדשה שתחזיר אותם לעסוק בזה וחוזר חלילה עד הניתוק הבא של כל קשר תקשורתי לצורך שמירה על נפש בריאה וב"ה גם על גוף בריא כי בימינו זה לא פחות חשוב. 

אם כל אותם יושבי אולפנים ומתראיינים מזדמנים על תקן של מומחים לאין לדעת מה חוץ מהם היו רק מביאים את הנתונים בלבד ולא מוסיפים משלהם אולי עוד אפשר היה לסבול בשקט. 

אך מה שאי אפשר יותר לשתוק עליו בשום אופן הוא אותה כת שבחרתי לכנותה "המשתלחים"-  שככל הנראה יזם השטן בכבודו ובעצמו שמשוטט בארץ הרבה יותר מדי בימים טרופים ולא פשוטים אלה- והחברים בה מרשים לעצמם בחוצפה ובעזות מצח בלי שמונו על ידי אף אחד ובלי שהתבקשו לעשות זאת על ידי כל גוף רשמי למעט אדם עם מיקרופון ואמצעי שידור והקלטה להשתלח בחריפות ובלהבות שנאה בקהלים גדולים ובמילים איומות ונוראות, להאשים את המשתייכים לאותם קהלים או מגזרים בכל הרעות החולות הבאות לעולם וגם אם זה מגיע ממדינות שאותם מגזרים לא נמצאים בהם בכלל, ופשוט לשלול את זכותם הטבעית לחיות את חייהם כפי שכל אדם בעולם זכאי לעשות על ידי הפיכתם לאויבים ושנואים רדופים ודחויים. 

למשל  מומחי בריאות שמאשימים בריבוי מקרי מחלות את החרדים 

למשל מומחי ביטחון שמאשימים בריבוי מקרי מחלות את החרדים 

למשל מומחי חינוך שמאשימים בריבוי מקרי מחלות את החרדים 

או למשל מומחי רפואה שמאשימים בחוסר חינוך ובריבוי מקרי מחלות את… כבר הבנתם לבד. 

כל אותם מומחים- שנראה שאין יותר מדי מחאה על מומחיותם המוטלת בספק כשהיא משולבת במלל שרובו המוחלט שנאת האחר שאינה מבוקרת לא מפוקחת ואף לא מובנת בידיעה ברורה שלא יתכן הגיונית שציבור אחד אחראי לגורלו של עם שלם- וגם אם כן זה עדיין לא אומר שזה נכון בשטח- אינם מבינים וכנראה גם לא יבינו אף פעם שהם בכלל לא יודעים שההגדרה הנכונה והמדויקת שלהם, יותר מכל התארים שהרוויחו בשנים של עבודה קשה רק  כדי להוסיף כמה אותיות לפני שמם, היא: "משתלחים". הם משלחים עצמם בחוסר מעצורים לפיהם על הרבה מאד אנשים שנפגעים מהם במכה איומה ונוראה אחת ואין להם כל דרך להחזיר את הגלגל לאחור או לטפס במעלה המדרון החלקלק אליו דרדרו את השיח הציבורי על בסיס יום-יומי ולפעמים שעתי. 

אז הגיע הזמן שמישהו ישים אותם במקום הראוי להם. בארכיון הנעול של הזיכרון קצר המועד. בתהום הנשייה של השכחה. במזבלה הגדולה של מחשבות ההבל ורעות-הרוח שמזבלות את השכל. 

תאמרו לי בבקשה- המשתלחים: 

מי שמכם לאיש שר ושופט על היקום? 

מי הסמיך אתכם להכפיש לטנף ולכלכך בפיכם היורק אש שנאה שחורה ציבור לובש-שחורים מבחירה? 

מי משלם לכם משכורת מוגזמת ושוחד על בסיס נקודות רייטינג תמורת כוכבות לרגע כתשלום מראש על הקדשת זמן מחקר ומחשבה להצגת המציאות כפי שאתם תופסים אותה ולנסות לשכנע את כולם לחשוב כמוכם? 

מי מכם ניהל פעם בעבר משבר אמיתי רחב היקף בסדר גודל של מגפה עולמית וידע להתמודד אתו כמו שצריך ולנצח אותו לבד בלי עזרה מאף אחד ובלי לעשות ולו טעות אחת קטנה? אף אחד!!! 

אז איך אתם מעזים להשתלח בעזות-מצח חוצפה ושחצנות בכל מי שתרצו-ועוד חושבים שכולם יעברו על זה בשתיקה?! 

אני לא חושב ככה! 

הגיע הזמן שמישהו יגיד לכל אותם משתלחים בעם על כל חלקיו שיש להם חלק גדול מאד- לא בהסברה עזרה ואזהרה- אלא בזריעת מחלוקות שנאה דעות מסוכנות ואף אלימות מסכנת חיים!

הגיע הזמן שמישהו יבקש מהם עם כל הכבוד שלא מגיע להם שישמרו את דעותיהם לעצמם! 

הגיע הזמן שמישהו יזכיר לכל אותם משתלחים ושונאים את מקומם- שזה בבית הסגור ולא ברדיו הפתוח! 

הגיע הזמן שכל אותם משתלחים והופכים את ישראל לארץ גזירה- יגזרו על עצמם שתיקה! 

ולפני שאני מזכיר לעצמי ומיישם שיפה שתיקה לחכמים ודבריהם בנחת נשמעים(או במקרה שלי נכתבים) אני מרשה לעצמי להכין את הקרקע לתגובות אפשריות שנוגדות את כל מה שכתבתי כאן ואף מייעצות לי את הכלל היהודי הידוע: "קשוט עצמך תחילה", הנה תגובה כללית מראש: 

אני יודע היטב שלא כולם בציבור החרדי הם בבחינת "טלית שכולה תכלת", וכמו בכל מגזר יש בהם כאלה שמצייתים להנחיות בחומרה יש כאלה שמקלים ויש כאלה שכלל לא. אני גם יודע שיש רבים וטובים שלא נוהגים להשתלח כלל ומפרשים את המציאות כראות עיניהם בכבוד רב לכל מי שחווה אותה. אני גם יודע טוב מאד שאני כותב כאן טור ביקורת שיש שיראו בה השתלחות כלפי אחרים ויחזירו את כל דברי על אחרים- עלי. 

ולמרות זאת- 

הדברים נכתבו כי לדעתי הם חייבים להיכתב ואין זה אומר שכולם חייבים להסכים אתם. 

הביקורת שלי תמיד מכוונת להיות בונה ולא הורסת ואין לי שום כוונה לשלול תופעה זו רק לתקנה. 

שורה תחתונה:  אם מעט מהדברים יביא לפחות שנאה ויותר אחדות בישראל- דייני. 

רוצים לבקר את המבקר: arielsh3@ gmail.com 











עוד כתבות שיעניינו אותך

נחבא אל הכלים

החרדי שעזב את גוגל ומחק 180 מיליארד ליש"ט

יוני שניידר
נוכל נותר נוכל

בנט לא הצליח להתאפק מלשקר והפך עצמו לבדיחה

פנחס בן זיו
תיעודים מהשטח

מהומה במחאת הרכבים: רב מוכר עוכב, סגן ראש עיר הותקף

אלי יעקובוביץ
מהחטיפה ועד ההכרזה

20 שנה אחרי: המסמכים מיום חטיפת גלעד שליט נחשפים

קובי פינקלר
מסר לממשלה!

4 שעות חסרות תקדים: כ-10,000 רכבים השתתפו במחאה

אלי יעקובוביץ
המעצר והתנאים

האברך ששוחרר מכלא 10: "לא הספקתי להיפרד מאשתי"

נתי קאליש
כלא 10

דיווח חמור: אברך עצור התעלף ולא פונה לבית חולים

אבי יעקב
מצמרר

שאל אם להתגרש: "היא האישה הכי טובה אך אין לנו ילדים"

הרב שלמה בכר
כך נחשפה ההברחה

שתי חרדיות נעצרו עם מטען חריג בשדה התעופה

קובי אליה
למען עצורי עולם התורה

אלפי רכבים יצאו בשיירה מכל רחבי הארץ לעבר כלא 10

מערכת אמס
השוטר התחנן

מהומה לילית ב-443: מאות זרמו והבחור שוחרר לחופשי

אלי יעקובוביץ
בתוך הפקקים

"האסימון נפל": אבי מימרן במסר חריף מתוך מחאת הרכבים

אריאל ברמן
עד כאן!

קידוש ה' עצום: מחאת הרכבים מתפזרת | מתעדכן

פנחס בן זיו
כל הפרטים

מחאת עולם התורה: שידורים מיוחדים ב'קול חי'

מערכת אמס
תפנית בבית המשפט

סרטון חשף את גרסת השוטר והוביל לפיצוי משמעותי

גדי פוקס
ומיהו "בחור טוב"

"לא תורם שום דבר": המרצה הליטאי נגד חסימות הכבישים

אריאל ברמן
זו רק ההתחלה

מאיר רובינשטיין מזהיר: "המחאה החרדית בדרך לקפלן"

בצלאל קאהן
סמוטריץ' לא מבין

תיעוד מעורר חלחלה: כך השמאל יסגור את הישיבה

קובי אליה
די לשתיקה!

צפו: מנחם טוקר מתגייס למחאה ומחלק שוברים

אבי יעקב
לא נשתוק!

השיירה יוצאת לדרך: 'כל אזרח בישראל ירגיש את המחאה'

נתי קאליש