. האקר / סייבר

לאחר פריצת הסייבר לחברת הביטוח "שירביט" וגניבת מידע רב על הלקוחות משרתי החברה, התוקפים דורשים כופר על סך מיליוני דולרים במטבעות 'ביטקוין' אך הדרישה לא נענתה עד עתה והתוקפים החלו לשחרר מידע לרשת. בעקבות הפריצה, ברשות להגנת הפרטיות במשרד המשפטים מרעננים היום את נהלי האבטחה שמחוייבים להם על פיק חוק בחברות ובארגונים.

הרשות מציינת כי במקרה של חברת שירביט, החברה העבירה לה ולרשויות רלוונטיות נוספות דיווח ביחס לאירוע האבטחה החמור, ובעקבותיו פתחה הרשות בהליך חקירה. במסגרת הליך חקירה זה בוחנת הרשות את ההיבטים הקשורים להגנה על המידע האישי של לקוחות החברה ואת הפגיעה בהם כתוצאה מדליפת המידע, וכן את פעולות החברה בנוגע לאירוע ועמידתה בהוראות החוק.

בין השאר, הרשות העבירה לחברת שירביט דרישה לעדכן באופן אישי את הלקוחות אשר עשויים להיפגע מאירוע זה, וזאת על מנת לאפשר להם לנקוט אמצעי זהירות מתאימים ולצמצם את הנזק הפוטנציאלי כתוצאה מדלף המידע על אודותיהם.

כמו כן, הרשות עומדת בקשר עם החברה ותאשר חיבור מאגרי המידע למערכות חיצוניות רק לאחר ביצוע פעולות נדרשות, אשר ימנעו הרחבת האירוע או הישנות תקיפות שיביאו לדלף מידע אישי נוסף.

בהזדמנות זו הרשות להגנת הפרטיות מדגישה כי תקנות הגנת הפרטיות (אבטחת מידע) מחייבות כל גורם במשק בישראל, ציבורי ופרטי, המנהל מידע אישי, לקיים דרישות אבטחת מידע בהתאם לרמת הסיכון שיוצרת פעילות עיבוד המידע אצלו בארגון.

ברשות קוראים לחברות והארגונים לוודא כי הם עומדים בדרישות החוק והתקנות, ומקפידים על ביצועם ויישומם של בקרות ניהוליות ועל מימוש ויישום מדיניות אבטחת מידע, לרבות:

1. גיבויים – יש לוודא ביצועם וקיומם של גיבויים תקינים;
2. הרשאות – רק על פי המינימום הנדרש למטרת הארגון, להימנע מהרשאות רחבות מדי;
3. חיבור מרחוק – רק על פי צורך, בהרשאה מותאמת ובעדיפות לכתובות מוגדרות;
4. עדכונים – לשמור על מערכות ותוכנות מעודכנות בגרסאותיהם ובעדכוני האבטחה;
5. סיסמאות – לעבוד בכפוף למדיניות סיסמאות וגישה מוקשחת;
6. סגמנטציה – להקפיד על הפרדה בין רשתות והמערכות השונות בארגון;
7. ניטור ובקרה – של התחברויות ופעילות ברשת לשם זיהויה של פעילות אנומלית;
8. מערכות זיהוי – ישומן של מערכות IDS/IPS לזיהוי והתרעה מפני חדירה בנוסף למערכות ההגנה והאנטי-וירוס.

לציבור הרחב ממליצה הרשות: להיות ערני לכל ניסיון הונאה הכולל קישור, קובץ או בקשה לקבלת מידע אישי (כגון הודעת דואר אלקטרוני המבקשת מלקוח להעביר את פרטיו האישיים או ללחוץ על קישור המפנה אותו לאתר המתחזה להיות נותן שירות) או מתן קוד שהגיע בהודעת סמס לגורם כלשהו, אלא אם הוא יזם בעצמו את הפניה לערוץ תקשורת מוסדר ומהימן למול החברה נותנת השירות.

הרשות מזכירה כי חברות המספקות שירותים כאלה (כגון בנקים, חברות ביטוח וכד'), אינן נוהגות לבקש פרטים אלו באמצעות דוא”ל או הודעת סמס.

 

 











עוד כתבות שיעניינו אותך

צפו

תיעוד מלב העיר עזה: מטוסי חיל האוויר השמידו רבי קומות

קובי פינקלר
הרוחץ דיווח

דרמה בכנרת: רימון חלוד נחשף בין הסלעים ופוצץ

אלי יעקובוביץ
בוגר 'הקול החדש'

זאבי קמיאנסקי בסינגל קליפ חדש • לדחוף חזק

אליעזר חסיד
מופע טבע מרהיב

חגיגה לעיניים: מיליוני ציפורים הגיעו לאגמון

קובי פינקלר
נשנקה בבכי

אלמנתו של ר' לוי יצחק הי"ד בראיון ראשון: "היה מושלם"

אבי מימרן
לעיני המצלמות

באמצע ראיון; סוכות הגיש מכתב תביעה למגיש

פנחס בן זיו
אל תמהרו להאשים

"אני האבא ששכחתי את בתי" • הפוסט של ניסים בוארון

אלי יעקובוביץ
קאבר

מחילה • הקליפ החדש של שי וינר

אליעזר חסיד
'הקול החדש' רשמית

סינגל בכורה: אלחנן ענבל מרגש עם "ממעמקים"

אליעזר חסיד
תיעוד מבית הנגיד

"אנא, אל תסגרו את הישיבות": הגר"ד לנדו זעק בלונדון. צפו

אלי יעקובוביץ
תיעוד מרטיט

הצדיק הזדעק באמצע סליחות: "איך בעהט דיר טאטע"

פנחס בן זיו
צפו בתיעוד

במבצע ממוקד: 11 מחבלים חוסלו במנהרת טרור בבית חאנון

קובי פינקלר
כך זה נראה

צפו: מגדל ששימש את חמאס למעקב אחר החיילים - הופצץ

קובי פינקלר
צפו בדברים

הגרמ"ה לעשירי לונדון: "אנחנו מבקשים דבר מאוד קשה"

נתי קאליש
צפו בתיעוד

זעם בעיר החרדית: גם האמבולנסים תקועים בפקק האינסופי

שמעון כץ
תיעוד

"פעולות מסמרות שיער": ישיבת ממשלה בבסיס סודי

שלמה ריזל
מנוחה נכונה

אחרי 6 שנות היעדרות: סוף עצוב לחיפושים

אלי יעקובוביץ
צפו בתיעוד היירוט

שוב זה קורה: כטב"ם חדר מדרום, שיבושים בנמל התעופה

קובי פינקלר
ביקורת נוקבת

הפוסט של האב השכול: "ילדה שהתבשלה למוות"

פנחס בינדר
השלכות הלחימה

נתניהו מכחיש בידוד מדיני: "פרצנו את המצור הזה"; צפו

שלמה ריזל