
דודי דרור מנכ"ל חברת אסקריא שוחח עם עפר גדנקן בתוכנית 'שטח שיווקי' על סקרי מדיה במגזר החרדי, נתוני צריכת המדיה החרדית ואיך זה משפיע על דרכי השיווק והפרסום בכלים השונים.
"בציבור החרדי הדגימה הטלפונית היא הנכונה והמדויקת ביותר", טוען דרור, "לרוב הציבור החרדי אין גישה לאינטרנט כך שסקר טלפוני אמור לייצג את כלל המגזר. אנחנו מבצעים סקרים של אלף איש ויותר ובודקים שיש חלוקה הגיונית של ספרדים, ליטאים וחסידים למשל".
דודי נוקט בפרפרזה להמחשת החוזק של העיתונות הכתובה במגזר: "יותר משהעיתונים שמרו על השבת, השבת שמרה על העיתונים. השבת היא זו שגורמת לעיתונות הכתובה להיות כלי המדיה הכי חזק. בסקרים שערכנו עלה כי חרדים מעבירים שעתיים מהשבת בקריאת עיתון. 60% מהציבור החרדי נחשפים לעיתונות באמצע השבוע".
עוד באתר:
הרדיו, הכלי שבעבר היה מוקצה מחמת מיאוס, הוכשר לפני שנים וכיום 55% מהמגזר מאזינים לרדיו, כך לדבריו.
הסיפור המעניין במגזר הוא האינטרנט. "מאז הקורונה אחוזי השימוש באינטרנט בקרב חרדים עלה משמעותית. אבל זה מתחלק בין אינטרנט במחשב הביתי למובייל- מכשירים ניידים". דודי דרור מביא את הנתונים המלאים, והם ממש מעניינים: "ל35% יש רק מייל. 35% מהמגזר החרדי מחזיק סמארטפון. באפליקציית וואטסאפ משתמשים כ30% מהציבור. רבע מהחרדים צופים בסטטוסים ו22% אף נחשפים לתכנים פרסומיים באפליקציה. בשאר הרשתות החברתיות השונות המספרים נעים בין 7 -11 %.
"על אף כל זאת", מסכם מנכ"ל אסקריא, "הרדיו והעיתונים הם עדיין הכלים הכי חזקים במגזר. זה משפיע כמובן על תקציבי השיווק והפרסום שמוזרמים לשם".
האזינו לדבריו המלאים בתוכנית 'שטח שיווקי' בהגשת עפר גדנקן: