תחנה אוטובוס

היום יוחל בפירוקן של תחנות ההמתנה הישנות המוצבות ברחוב יפו, מול התחנה המרכזית בירושלים, ובמקומם יותקנו תחנות חדישות, דומות לאלו של הרכבת הקלה ולצידן שלטי מידע אלקטרוני, שיבשרו את מועד בואם של קווי האוטובוס באותה תחנה. הפרויקט הינו ביוזמת עיריית ירושלים, צוות תכנית אב לתחבורה ומשרד התחבורה ויבוצע על-ידי חברת מוריה העירונית.

עפ"י התוכנית, ביום ראשון בערב יפורקו כל התחנות הישנות, תתבצע יציקה של רצפה חדשה, יימתחו כבלי תקשורת וחשמל לתאורה וכעבור מספר ימים יוצבו התחנות החדשות (ראו הדמיה מצורפת).

בתום פרויקט התחנה המרכזית, יגיע תור הצבתן של עוד כ- 44 תחנות חדשות ובהמשך גם כ-240 שלטי מידע אלקטרוני ברחבי העיר. עלות הפרויקט כ- 70 מיליון ₪ במימון משרד התחבורה ועיריית ירושלים. עפ"י הנחיות העיריה, התחנות החדשות דומות במראיהן לתחנות הרכבת הקלה ולתחנות המת"צ ויכללו גם הן שלטים אלקטרוניים המספקים מידע בזמן אמת על מועדי הגעתם של הקווים הבאים לתחנה.

יצוין כי שלטי המידע האלקטרוני בתחנות ברחבי העיר יהיו סולאריים ופרט לחיסכון באנרגיה, התקנתן תהיה פשוטה ולא תכלול עבודות תשתית מסובכות שתפרענה לסביבה. כיתר התחנות בעיר, גם התחנות בהן יותקן השילוט החכם יותאמו לתקני ההנגשה לאנשים עם מוגבלויות.

ראש-העיר ירושלים, ניר ברקת מציין כי "ירושלים צועדת לקראת הפיכתה בשנים הקרובות לעיר עם התחבורה הציבורית המתקדמת והיעילה ביותר בארץ. זהו שלב נוסף בשדרוג תחנות האוטובוס והפיכתן לחדישות ומתאימות למאה ה- 21. אנו רואים חשיבות רבה ביצירת מערכת תחבורה ציבורית מודרנית, הנותנת מענה לצרכי התושבים ונמשיך להיות קשובים לציבור המשתמשים בתחבורה הציבורית, על מנת לפעול לשיפורה".

"לבקשת עיריית ירושלים הקדמנו את שדרוג התחנות מול התחנה המרכזית, כדי לשפר את ההמתנה לאלפי הנוסעים במקום וכדי לשפר את חזות העיר באזור זה" אמר נדב מרוז, מנכ"ל תוכנית אב לתחבורה. לדבריו "שדרוג התחנות ומערכות המידע הינו נדבך נוסף במערך התנועה החדש בעיר, המתבצע הודות לתמיכת משרד התחבורה ובהובלת עיריית ירושלים. "מידע בזמן אמת מסייע מאוד לנוסעי התחבורה הציבורית ומשפר את משמעת הנהגים וחברות ההפעלה, בעמידה ביעדי השירות. הודות לתחנות החדישות ושדרוג מערך קווי התחבורה הציבורית, נהנים כיום תושבי ירושלים משירות התחבורה הציבורית המתקדם בארץ", סיכם מרוז.











עוד כתבות שיעניינו אותך

דברים נחרצים

הגר"ד לנדו לאברך שקיבל צו גיוס: "לא ללכת בשום אופן"

אלי יעקובוביץ
אחד על אחד

הרשי אייזנבך גלוי לב: "עשיתי כל טעות אפשרית"

יוסי חיים
בעקבות הראיון ב'קול חי'

הרצוג נגד השר אליהו: "שיחשוב טוב מה יוצא לו מהפה"

אלי יעקובוביץ
צפו בדברים

מרן לאברכים: "מתחילים לזלזל במנהגים ונהיים רפורמים"

נתי קאליש
צפו

נשיאי ארה"ב הבינו; בישראל עדיין רודפים את עולם התורה

הרה"ג מרדכי מלכא
בהשתתפות מאות

"נרעיש עולם ומלואו": תיעודים מכינוס ראשי הישיבות

נתי קאליש
תיעוד תת קרקעי

דרמה בקניון: הרכב חשמלי עלה באש בחניון

אבי יעקב
"טרוף טורף"

טרגדיה: נקבע מותו של העובד שנטרף על ידי נמר ב'תנכ"י'

פנחס בן זיו
שינוי כיוון

סמוטריץ': "לא יהיה יותר משא ומתן עם חמאס על חטופים"

אבי יעקב
יד קלה על ההדק

עדויות: "המשיך לירות גם אחרי שזיהה את הפצוע כיהודי"

אבי יעקב
צפו

"גנב, גנב": השר זינק ועצר את החשוד

אבי יעקב
תקרית חריגה

עובד ב'תנ"כי' ננשך בצווארו ע"י נמר; מצבו אנוש

פנחס בן זיו
עימותים סוערים

"מזהיר אתכם אם תישארו": פרשים דוהרים לישיבת אוריתא

פנחס בן זיו
אבי אילסון מארח

איך זה התחיל? צמד 'ממתק לשבת' בשיחה מרתקת

קול חי מיוזיק
חולייה גדולה ומחומשת

תקרית חמורה: 12 מחבלים הניחו מארב ותכננו לבצע חטיפה

שמעון כץ
צפו

המגיש נפגע מתגובות קוראי 'אמס'? "צביטה בלב"

פנחס בן זיו
בכנס ההיסטורי

פסק הלכה מטלטל: "מותר לחלל שבת, כדי לא להתגייס לצבא"

אלי יעקובוביץ
צפו

"173 קמ"ש? אין מצב בחיים שנסעתי במהירות כזאת"

אבי יעקב
מזעזע

האסון בתנכ"י: הותר לפרסום שמו של העובד שנהרג

פנחס בן זיו
גלריית ענק

כינוס היסטורי: "רוצים להשמיד אותנו; למסור את הנפש"

נתי קאליש