
עורך דין יצחק מימון המתמחה בדיני תעופה, התראיין הערב (שני) בתכנית 'שטח משפטי' בהגשת עו"ד יוסי ויצמן וענה על השאלה הבוערת האם יש חובה לחברת תעופה לפצות על טיסה שבוטלה?
"בוודאי" השיב עו"ד מימון וסביר כי "החוק הוא מאוד מאוד ברור, הוא חוק מאוד צרכני, חוק שירותי תעופה, בגדול. גם אם טיסה מתבטלת, ועל אחת כמה וכמה שאפילו זה במצב ביטחוני, חברות התעופה מחויבות לספק שירותי סיוע. זאת אומרת שעבור הטיסה שבוטלה הם חייבים להחזיר תשלום".
עוד באתר:
עו"ד ויצמן תהה האם ישנו איזשהו סכום מקסימלי של פיצוי? "יש כמה סוגים של פיצויים שאפשר לבקש. הראשון הוא פיצוי שכולם מכירים, פיצוי לפי מרחק טיסה. זה בעצם מה מרחק הטיסה מנקודת המוצא לנקודת היעד, עד 2,000 קילומטרים זה 1,440 שקלים, בין 2,000 ל-4,500 קילומטרים מרחק טיסה, אני מתכוון. זה 2,310 שקלים, ומעל 4,500 קילומטר זה 3,460 שקלים", השיב עו"ד מימון.
"והאם נזקים עקיפים שנגרמו, למשל מלון שצריכים להיות בו בגלל שיש ביטול טיסה, זה גם משהו?".
"בוודאי, בוודאי", מעיד עו"ד יצחק מימון, "היו לי בלי סוף מקרים כאלה. אסור להתייאש, זה דבר ראשון, כי לצערי, חברות התעופה פשוט פועלות בשיטה של התשה, ואסור להתייאש, צריך להמשיך ותהיה לכם מלחמה אבל בסופו של דבר, כן מקבלים, מהסיבה הפשוטה, יש לי הרבה לקוחות שנתקעו עכשיו בחו"ל, או נתקעו באוקטובר שנה שעברה, והם טסו בחזרה לישראל רק אחרי שבוע, או שבועיים והם קיבלו פיצוי כי אף אחד לא ציפה שהם יישבו בשדה התעופה והם ייתנו שבועיים, אין ספק שצריכים רק לשמור את הקבלות, כל דבר, חשוב שהמאזינים יידעו, זה שירותי תקשורת, זה הסעה מהשדה ולשדה, זה מזון ושתייה, וזה מלון".
האזינו לראיון המלא המרתק של עו"ד יצחק מימון אצל עו"ד יוסי ויצמן ב'קול חי':