
לרגל שנת ה-70 להקמת בנק ישראל, יוצאים משרד החינוך ובנק ישראל במיזם חינוכי משותף – תחרות לעיצוב שטרות כסף המיועדת לתלמידי כיתות ז'-י' בבתי הספר. החל מהיום כל חטיבות הביניים והחטיבות העליונות מוזמנות להשתתף בתחרות, ולהגיש הצעות לעיצוב שטר בערך נקוב של 70 ₪ המתקשר לנושא המרכז השנתי "לכידות חברתית, תקומה וגבורה בעקבות מלחמת חרבות ברזל". את השטר הזוכה יבחרו נגיד בנק ישראל, פרופ' אמיר ירון ושר החינוך, יואב קיש.
המשתתפים בתחרות ילמדו על תפקידי בנק ישראל תהליך הנפקת שטרות כסף, משמעות הכסף ואמצעי תשלום, הכרות עם הדמויות המופיעות על השטרות, הסמלים וסימני הביטחון, הבנת המשמעות של ערך הזמן של הכסף, התפתחות הכסף לאורך ההיסטוריה והקשר בין שטרות לערכים חברתיים.
עוד באתר:
שר החינוך, מר יואב קיש: "בימים מאתגרים אלה, אני נרגש לראות את היוזמה המשותפת הזו של בנק ישראל ומשרד החינוך. עיצוב השטר הוא הרבה יותר מתחרות יצירתית – זו הזדמנות עבור התלמידים להביע את הקול הייחודי שלהם ולהשפיע על סמל לאומי משמעותי. אני מאחל לכל המשתתפים הצלחה ומצפה בהתרגשות לראות כיצד תבטאו את החוסן, האחדות והתקווה של החברה שלנו".
נגיד בנק ישראל, פרופ' אמיר ירון: "במסגרת מיזם חינוכי זה, המקובל באיחוד האירופי, התלמידים ילמדו על תפקידי בנק ישראל, תהליך הנפקת שטרות כסף, משמעות הכסף ואמצעי תשלום, הכרות עם הדמויות המשמעותיות המופיעות על השטרות, הסמלים וסימני הביטחון, הבנת המשמעות של ערך הזמן של הכסף, התפתחות הכסף לאורך ההיסטוריה ועוד, כאשר בנק ישראל בשיתוף משרד החינוך יעביר מערכי שיעורים לחינוך פיננסי למשתתפי התחרות".
הצוותים המתמודדים בתחרות מבתי הספר השונים יגישו שטר דמיוני מעוצב בערך נקוב של 70 ₪. נושא השטר יהיה "לכידות חברתית, תקומה וגבורה בעקבות מלחמת חרבות ברזל". על הסקיצה לחבר באופן יצירתי וחדשני רעיון או סיפור סביב נושא השטר. החדשנות והייחודיות שבתהליך העיצוב יאפשר לתלמידים לעשות שימוש בכישורים מתחומים שונים, יפתח בהם מיומנויות פיננסיות, יחזק יכולת של למידה עצמאית ויטפח בהם חשיבה ביקורתית. בנוסף, הליך העיצוב יטמיע בהם ערכים חברתיים, יחנך אותם לשותפות, סובלנות וערבות הדדית, ויחזק את הזהות הישראלית בתוך מרחב החיים המשותף במדינת ישראל.