
אחרי תקופה ארוכה של היעדרות מהמדיה, חזר שוקולד 'ספלנדיד' של 'עלית' עם קמפיין מבריק שנוצר במשרד הפרסום 'בולטון פוטנציאל' תחת הכותרת "שתגדל תבין". הקמפיין ממצב את ספלנדיד כשוקולד פרימיום למבוגרים, ומבוסס על תובנה חזקה: יש דברים שרק מבוגרים מעריכים. נעשה שימוש באנלוגיה של שינה בשבת – הנאה שמבוגרים מעריכים אבל ילדים אינם מבינים את ערכה. מדובר בקמפיין שממשיך סרטון עבר של המותג שהציג ילדים שטועמים את השוקולד ולא נהנים ממנו, לעומת האמהות שנהנות מכל ביס. גם בקמפיין הנוכחי המסר ברור: שוקולד ספלנדיד אינו מיועד לילדים אלא למבוגרים שיודעים להעריך את הטעם המורכב. זוהי דוגמה לפרסום מגזרי בשל, שאינו נשען על קלישאות דתיות, אלא על תובנות אנושיות אוניברסליות עם נגיעה מגזרית מדויקת. העיתוי של הקמפיין, סמוך לפורים, מחוכם במיוחד כשצרכנים מחפשים אפשרויות למשלוחי מנות איכותיים.
עוד באתר:
רשתות השיווק נכנסות למרוץ זה כשהן מקדימות את הקמפיינים שלהן יותר ויותר. אם בעבר הקמפיינים החלו בראשון לחודש, היום רשתות מתחילות מוקדם יותר כדי לתפוס נתח שוק גדול יותר. מעניין במיוחד לראות כיצד רשתות כמו 'רמי לוי' מנסות להתבסס בציבור החרדי, אך נראה שללא נוכחות פיזית בתוך שכונות חרדיות, הצלחתן מוגבלת. הצרכן החרדי עדיין מעדיף לרכוש מוצרים ברשתות מוכרות ומקומיות.
קמפיין 'לאומית' מציג גישה יצירתית וחדשנית בעולם הבריאות, עם דגש על מקצועיות ואסתטיקה. לאחרונה, הקמפיין הציג גרפיטי בשפה חזקה שמחברת את המיתוג לעולמות הבריאות ובמיוחד למודעות הציבור בנוגע לשירותים של לאומית. הקמפיין מדגיש את הזמינות והנגישות של השירותים, ומייצר תחושת קרבה ויכולת לספק פתרונות מיידיים. עם זאת, יש לתהות אם ההשקעה הקריאייטיבית לא מגיעה על חשבון המסר. למרות זאת, קשה להתעלם מהעבודה המרשימה של משרד הפרסום 'בריליאנט', שמצליח לשמור על שפה נכונה ומובנת תוך כדי יצירת בולטות ושיח ציבורי. בסופו של דבר, קמפיין לאומית מצליח להשיג את מטרותיו ולהשאיר חותם חיובי בזכות העבודה היצירתית והמדויקת.
קמפיין 'מכבי' החדש מבית 'בולטון פוטנציאל' מצליח לשדר את המקצועיות של הרשת תוך מתן דגש על בריאות אישית ומגזרית. הקמפיין מציע מעטפת כלים מותאמת אישית עם מגוון אפשרויות, כולל קו טלפון שזמין למענה ושירותים נוספים כמו באנרים שמאפשרים למשתמשים להזין פרטים אישיים (כגון גובה, משקל ועוד) ולקבל דוח מסודר שמציג את מצבם הבריאותי ואת דרכי השיפור. הקמפיין לא מצטמצם רק למדיה הדיגיטלית, אלא גם כולל תוכן במדיה המודפסת, עם טיפים בריאותיים ממקורות מגוונים, כגון "היומן של גברת חיה" שמציעה עצות שימושיות לקהל הרחב. ההתאמה המגדרית בקמפיין בולטת במיוחד, עם מסרים ממוקדים גם לילדים, מה שמעצים את התחושה שמדובר במעטפת 360 שמתאימה לכל קהל יעד. בסופו של דבר, מכבי הצליחו לשמור על איזון נכון ולהשאיר חותם חיובי מבלי להכביד בנוכחותם.
גם 'מאוחדת' יצאה בקמפיין בהובלת משרד הפרסום 'גל-אורן-לרנר BSD' תחת המסר "כל מה שהג'וניור שלך צריך", שמטרתו לחזק את תפיסת השירות הכוללת של הקופה לגיל הצעיר. לאחר שנים של פרסום שנתפס כיחסית בנאלי, מאוחדת שדרגה את השפה הפרסומית שלה עם מסרים חדים וברורים יותר. הקמפיין מתמקד בהצגת מעטפת השירותים הרחבה של הקופה לילדים – אבחונים, טיפולים, מעבדות ושירותי רפואה מתקדמים – תוך יצירת תחושת ביטחון בקרב המבוטחים. מהלך זה מחזק לא רק את תדמית הקופה אלא גם את תחושת השייכות והמחויבות של הצוות הרפואי כלפי המבוטחים | תשדירי מאוחדת והמודעה >>>
קמפיין הרדיו החדש של 'בנק ישראל' באמצעות 'לשכת הפרסום הממשלתית' מציג גישה פשוטה וממוקדת, תוך שימוש בתשדיר שנשען על מינימליזם – ללא קריינות מורכבת וללא מוזיקה מיותרת. התשדיר מצליח לחדור בצורה ישירה וברורה, עם משפטים פשוטים ויעילים שמגיעים ישר לעניין, ומעבר למרכיבים הרגילים של ג'ינגלים ושירי פתיחה שמאפיינים קמפיינים רבים, הוא מצליח להישאר ממוקד במסר. הבחירה בגישה הפשטנית, שלא מנסה להעמיס על המאזין, מאפשרת למסר להישמע בצורה ברורה ונגישה, דבר שמבחינה קריאטיבית מהווה החלטה חכמה ויעילה | האזינו לתשדיר >>>
משרד הפרסום 'סקאי' יצא בקמפיין למותג הפרימיום 'לאבוגה' – מותג יוקרה לביגוד ותפירה אישית. הקמפיין התמקד בשני אתגרים עיקריים: חינוך שוק והנגשת המחיר. תפירה אישית נחשבת בדרך כלל לשירות יקר במיוחד, אך הקמפיין ביקש לשנות את התפיסה הזו ולהנגיש את המותג לקהלים רחבים יותר. בנוסף, הקמפיין פנה לשני קהלי יעד שונים – הציבור החסידי, שמחפש בגדי שבת יוקרתיים, והציבור הליטאי, שמחפש אופנה וסטייל עדכניים. באמצעות מודעות ממוקדות לכל קהל, הצליח הקמפיין לייצר חיבור רגשי ולבלוט בין המתחרים. החיבור למנחם טוקר, דמות מוכרת ומובילה בעולם הרדיו החרדי, חיזק את המהלך, והוכיח שוב כי שימוש בפרזנטורים מעולם המוזיקה והמדיה מסייע ליצירת חיבור אמיתי עם הקהל החרדי | האזינו לתשדיר >>>
האזינו לפינה המלאה "מבט שיווקי" מתוך התוכנית "שטח שיווקי" בהגשת עפר גדנקן >>>