תמונה בדף הבית: אילוסטרציה

מחקר חדש של חברת הפרסום הדיגיטלי AdScale חושף נתונים מרתקים על העלויות האמיתיות של גיוס לקוחות חדשים בעולם הדיגיטל ועל הטעויות הנפוצות שגורמות לחברות לבזבז תקציבים. שוחחנו עם מתי רם, מנכ"ל ומייסד AdScale, כדי להבין מה אפשר לעשות אחרת.

אז כמה באמת עולה לגייס לקוח חדש?

"הממוצע הכללי עומד על 47 שקלים", מסביר רם, "אבל זה משתנה מאוד בין ענפים שונים. לדוגמה, בתחום ציוד הספורט, עלות רכישת לקוח חדש היא 23 ש"ח בלבד, כאשר ערך ההזמנה הממוצע במוצר הוא מעל 400 ש"ח – מה שהופך את ההשקעה לכדאית מאוד. לעומת זאת, בתחומים כמו תכשיטים ושעונים, עלות הגיוס מגיעה ל-89 ש"ח, ובתחום האלקטרוניקה היא עומדת על 68 ש"ח".

האם ככל שהמוצר יקר יותר, כך גם עלות גיוס הלקוח עולה?

"נכון. יש לכך כמה סיבות: ראשית, ככל שמדובר במוצר יקר, כך התחרות עליו גבוהה יותר, ולכן מפרסמים מוכנים להשקיע יותר בפרסום. שנית, הרווחיות בענף משחקת תפקיד משמעותי. לדוגמה, בתחום האלקטרוניקה, ערך ההזמנה הממוצע עומד על 1,200 ש"ח, אך הרווח הסופי נמוך יותר, כי יש תשלומים לספקים ולגורמים נוספים. לכן, עלות הגיוס נקבעת לפי שילוב של מחיר המוצר, רמת התחרות והרווחיות הסופית".

האם יש דרך להוזיל את העלויות הללו?

יש שני גורמים מרכזיים שיכולים להפחית את העלות של גיוס לקוחות חדשים: שימוש חכם במידע פנימי (First-Party Data): "בעבר, גוגל ודומותיה ידעו כמעט הכול עלינו, אך כיום, בשל תקנות הגנת הפרטיות, הן מאבדות יכולת לעקוב אחרי פעילות המשתמשים. שימוש במידע מתוך אתר המסחר עצמו מאפשר דיוק בפרסום ומפחית עלויות. בנוסף, ניצול טכנולוגיות AI – בינה מלאכותית – מסייעת לנתח נתונים, להגדיר קהלים מדויקים וליצור מודעות מותאמות אישית יותר. כך ניתן לשפר משמעותית את האפקטיביות של הפרסום ולחסוך תקציבים".

מהי הטעות הכי נפוצה של מפרסמים בדיגיטל?

"הרבה מפרסמים פשוט לא מתאמצים מספיק", אומר רם. "בעבר, מספיק היה להקים קמפיין בגוגל והלידים זרמו. היום זה כבר לא עובד כך. המפרסמים המצליחים ביותר הם אלה שמפלחים את קהל היעד שלהם בצורה עמוקה, עד לרמת מיקרוסגמנטים – קבוצות קטנות של לקוחות עם מאפיינים ייחודיים. כל קבוצה כזו מקבלת מודעות ותוכן מותאמים אישית. פילוח נכון לא רק שלא מייקר את הפרסום, אלא להפך – הוא מוזיל את עלות יצירת הליד. כשאתה מפרסם לקהל המדויק שלך במקום לבזבז תקציב על אנשים לא רלוונטיים, אתה משיג יותר תוצאות בפחות כסף".

ומה לגבי החזרת לקוחות קיימים?

"לרוב, העלות של החזרת לקוח קיים נמוכה ב-20%-30% לעומת גיוס לקוח חדש. העלות יכולה להיות נמוכה אף יותר אם פונים ללקוחות קיימים עם הצעות מותאמות אישית בערוצים זולים יותר כמו SMS, אימייל ופרסום ממוקד. ככל שהפנייה תהיה אישית ורלוונטית יותר, כך אחוזי ההמרה יעלו והעלויות יפחתו."

הנתונים מראים כי גיוס לקוחות חדשים הופך להיות משימה מאתגרת ויקרה יותר, אך בעזרת שימוש נכון במידע, טכנולוגיות מתקדמות ותכנון אסטרטגי, ניתן להפחית את העלויות ולהשיג תוצאות טובות יותר. "העולם הדיגיטלי משתנה כל הזמן", מסכם רם, "ומי שיידע לנצל את הכלים הנכונים, יוכל להוביל בשוק ולצמוח בצורה חכמה יותר".

האזינו לראיון המלא מתוך התוכנית "שטח שיווקי" בהגשת עפר גדנקן – בתחילת הכתבה.











עוד כתבות שיעניינו אותך

אל תחמיצו

שולמלייכם בשעה חדשה: זה מי שמגיע להתארח

קובי ברומר ומנדי וייס
יד קשה

מכוניות תופת והצפות ביוב: טהרן תחת מתקפה מאסיבית

שלמה ריזל
הוא ולא אחר

צפו: יידל ורדיגר בראיון על האלבום החדש

מנחם טוקר
אל תנסו את זה

דרמטי: אזרחים תיעדו את נפילת הטיל הקטלנית

גדי פוקס
יש לנו הקלטה

הישר מהקבינט: נתניהו ודרעי בשיחת חיזוק

יוסי חיים
מקומם

"באר שבע של הבדואים": התיעוד והמעצר המהיר

אבי יעקב
פרטים חדשים

מדהים: כך התנהל מאחורי הקלעים מבצע החיסול באיראן

קובי אליה
שיחת חיזוק

הגר"ד לנדו: "לומדי התורה, נזר הבריאה, מקיימי העולם"

נתי קאליש
צפו

צה"ל פונה ישירות לאזרחי איראן: "התרחקו מהמפעלים"

קובי פינקלר
צה"ל חושף

המדענים שחוסלו פיתחו את התקן הפיצוץ של פצצת הגרעין

קובי פינקלר
שמחה לאיד

תיעוד דרמטי: אסירים חגגו את ירי הטילים ונענשו

גדי פוקס
צפו בתיעוד

הזירה ברחובות: ניצול שואה חולץ מבין ההריסות

קובי פינקלר
צפו בדברים

נתניהו בזירת האסון: "תחשבו אם לאיראן היה נשק אטומי"

שלמה ריזל
צפו בתיעודים

היסטוריה: מאות מטרות רגישות הותקפו והושמדו בלב איראן

קובי פינקלר
היום השלישי

נתניהו: "טהרן בוערת, לא נעצור עד הסרת האיום הגרעיני"

שלמה ריזל
זה לא מפסיק

מטח שני מאיראן בתוך שעות: נפילות נרשמו בדרום ובצפון

קובי פינקלר
שידור חוזר

בסמוך למרחב המוגן: רגע של הפוגה ושמחה עם הקול החדש

מערכת הקול החדש
הדברים המלאים

הוראות ראש הישיבה: אילו מוסדות חינוך ימשיכו לפעול?

נתי קאליש
כך זה נשמע

כשבצלאל קאהן פרץ לגל השקט בליל שבת

נתי שולמן
צפו

למרות המחיר: "ישראל הייתה חייבת לעשות זאת"

אבי יעקב