מחקר חדש של חברת הפרסום הדיגיטלי AdScale חושף נתונים מרתקים על העלויות האמיתיות של גיוס לקוחות חדשים בעולם הדיגיטל ועל הטעויות הנפוצות שגורמות לחברות לבזבז תקציבים. שוחחנו עם מתי רם, מנכ"ל ומייסד AdScale, כדי להבין מה אפשר לעשות אחרת.

אז כמה באמת עולה לגייס לקוח חדש?

"הממוצע הכללי עומד על 47 שקלים", מסביר רם, "אבל זה משתנה מאוד בין ענפים שונים. לדוגמה, בתחום ציוד הספורט, עלות רכישת לקוח חדש היא 23 ש"ח בלבד, כאשר ערך ההזמנה הממוצע במוצר הוא מעל 400 ש"ח – מה שהופך את ההשקעה לכדאית מאוד. לעומת זאת, בתחומים כמו תכשיטים ושעונים, עלות הגיוס מגיעה ל-89 ש"ח, ובתחום האלקטרוניקה היא עומדת על 68 ש"ח".

האם ככל שהמוצר יקר יותר, כך גם עלות גיוס הלקוח עולה?

"נכון. יש לכך כמה סיבות: ראשית, ככל שמדובר במוצר יקר, כך התחרות עליו גבוהה יותר, ולכן מפרסמים מוכנים להשקיע יותר בפרסום. שנית, הרווחיות בענף משחקת תפקיד משמעותי. לדוגמה, בתחום האלקטרוניקה, ערך ההזמנה הממוצע עומד על 1,200 ש"ח, אך הרווח הסופי נמוך יותר, כי יש תשלומים לספקים ולגורמים נוספים. לכן, עלות הגיוס נקבעת לפי שילוב של מחיר המוצר, רמת התחרות והרווחיות הסופית".

האם יש דרך להוזיל את העלויות הללו?

יש שני גורמים מרכזיים שיכולים להפחית את העלות של גיוס לקוחות חדשים: שימוש חכם במידע פנימי (First-Party Data): "בעבר, גוגל ודומותיה ידעו כמעט הכול עלינו, אך כיום, בשל תקנות הגנת הפרטיות, הן מאבדות יכולת לעקוב אחרי פעילות המשתמשים. שימוש במידע מתוך אתר המסחר עצמו מאפשר דיוק בפרסום ומפחית עלויות. בנוסף, ניצול טכנולוגיות AI – בינה מלאכותית – מסייעת לנתח נתונים, להגדיר קהלים מדויקים וליצור מודעות מותאמות אישית יותר. כך ניתן לשפר משמעותית את האפקטיביות של הפרסום ולחסוך תקציבים".

מהי הטעות הכי נפוצה של מפרסמים בדיגיטל?

"הרבה מפרסמים פשוט לא מתאמצים מספיק", אומר רם. "בעבר, מספיק היה להקים קמפיין בגוגל והלידים זרמו. היום זה כבר לא עובד כך. המפרסמים המצליחים ביותר הם אלה שמפלחים את קהל היעד שלהם בצורה עמוקה, עד לרמת מיקרוסגמנטים – קבוצות קטנות של לקוחות עם מאפיינים ייחודיים. כל קבוצה כזו מקבלת מודעות ותוכן מותאמים אישית. פילוח נכון לא רק שלא מייקר את הפרסום, אלא להפך – הוא מוזיל את עלות יצירת הליד. כשאתה מפרסם לקהל המדויק שלך במקום לבזבז תקציב על אנשים לא רלוונטיים, אתה משיג יותר תוצאות בפחות כסף".

ומה לגבי החזרת לקוחות קיימים?

"לרוב, העלות של החזרת לקוח קיים נמוכה ב-20%-30% לעומת גיוס לקוח חדש. העלות יכולה להיות נמוכה אף יותר אם פונים ללקוחות קיימים עם הצעות מותאמות אישית בערוצים זולים יותר כמו SMS, אימייל ופרסום ממוקד. ככל שהפנייה תהיה אישית ורלוונטית יותר, כך אחוזי ההמרה יעלו והעלויות יפחתו."

הנתונים מראים כי גיוס לקוחות חדשים הופך להיות משימה מאתגרת ויקרה יותר, אך בעזרת שימוש נכון במידע, טכנולוגיות מתקדמות ותכנון אסטרטגי, ניתן להפחית את העלויות ולהשיג תוצאות טובות יותר. "העולם הדיגיטלי משתנה כל הזמן", מסכם רם, "ומי שיידע לנצל את הכלים הנכונים, יוכל להוביל בשוק ולצמוח בצורה חכמה יותר".

האזינו לראיון המלא מתוך התוכנית "שטח שיווקי" בהגשת עפר גדנקן – בתחילת הכתבה.



תגובות








עוד כתבות שיעניינו אותך

12 לוחמי אש נפגעו

9 מוקדי שריפה, 163 צוותי כיבוי פועלים בשטח • כל העדכונים

מערכת אמס
החקירה נמשכת

הטרגדיה: הותר לפרסום שם הפעוט שנחנק למוות

אלי יעקובוביץ
הרוגים ופצועים

הקלטה העליבה את מוחמד: עימותים אלימים בסוריה

אבי יעקב
השריפה בעיר החרדית

האש מתפשטת במהירות: פונו בניינים בבית שמש

שמעון כץ
"מכשול חמור"

הרב שלום ארוש מתנגד בתוקף למופע של תלמידו

קובי סגל
באופן שיטתי

הסיר שלטי חטופים - ונאלץ להתפטר מתפקידו

שמעון כץ
הדרמה בעיצומה

תיעוד אווירי מכביש 1: השריפות שנקלטו במצלמות התנועה

גדי פוקס
פנייה חדה

דרמה בלב ים: מטוס הקרב החליק מהסיפון

שמעון כץ
צפו

המלון עלה באש: 15 בני אדם נהרגו

שמעון כץ
מחאות סוערות

הדרוזים יצאו למחות: "הגנו על האחים שלנו"

אבי יעקב
הסכנה בדרכים

תיעוד קשה: רוכב האופנוע התהפך אל הכביש

אבי יעקב
החרפת המאבק

מחאות סוערות ומחזות חריגים מחוץ ללשכת הגיוס

אלי יעקובוביץ
אחרי הפינוי

תיעוד מצמרר: פורעים ערבים שרפו תפילין וספרי קודש

אלי יעקובוביץ
קסם לחיים

תרגיל מיוחד ומטלטל; המתנה שיכולה לשנות לכם את החיים

הרב אריה אטינגר
"סלע על הלב"

"אדם נורמלי לא מעכל את זה; התועבה בטקס עברה כל גבול"

הרב משה בן לולו
"יש פה מישהו?"

תיעוד דרמטי: מוודאים שאיש לא נשכח ברכבים

אלי יעקובוביץ
לצמצם סיכונים

תיעוד חריג: הטרקטור הורס את גדר ההפרדה בכביש 1

אבי יעקב
על מה ולמה

המשטרה עצרה "זמר מוכר ולהקתו" והרכב נגרר

גדי פוקס
איבוד שליטה

מדינות שולחות סיוע • מצב חסימות הכבישים עקב השריפות

שמעון כץ
חשש כבד

שריפה פרצה בהרי ירושלים: הוכרזה מכת אש, תושבים פונו

שמעון כץ