
נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה לגבי פדיון רשתות השיווק בתקופה בין דצמבר 2024 לפברואר 2025 מצביעים על ירידה של 0.7% (במחירים קבועים) בסך הכל, בהשוואה לעלייה של 1.3% (במחירים קבועים) שנרשמה בשלושת החודשים הקודמים, ספטמבר-נובמבר 2024.
בעיקר בתחום רשתות המזון, נרשמה ירידה חדה יותר של 1.9% (במחירים קבועים), לאחר ירידה קלה יותר של 0.6% בחודשים ספטמבר-נובמבר 2024.
עוד באתר:
הנתונים מתפרסמים על פי חישובים שנעשו באמצעות התוכנה X-13-ARIMA-SEATS, בה יש שימוש לניכוי עונתיות, תהליך שהתעדכן מאז שנת 2023. מדובר בנתונים ראשוניים, שיתעדכנו בהמשך החודש הבא לאחר קבלת המידע המלא מכל הרשתות הנחקרות.
במהלך התקופה הנבחנת, פדיון רשתות השיווק (למעט דלק) הצביע על ירידה כללית של 0.7%. נתוני פדיון בתחום המזון הצביעו על ירידה חדה של 1.9%, מה שמעיד על ירידה במכירות בתחום זה, לאחר ירידה קלה יותר בספטמבר-נובמבר 2024. לעומת זאת, בתחומים אחרים, כגון טקסטיל והלבשה, נרשמה עלייה משמעותית של 18.1% בפדיון ב-2024, בהשוואה לעלייה של 7.0% ב-2023.
בנוסף, ניתן להבחין כי במוצרים בני קיימה, פדיון הרשתות ירד ב-3.5% ב-2024 לאחר ירידה משמעותית יותר של 18.2% בשנת 2023. בהיבט של דלק, נרשמה ירידה קלה של 1.7% בפדיון במהלך 2024.
נתוני הפדיון ברשתות השיווק, הנאספים מדי חודש על ידי סוקרי הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, משמשים כמדד חשוב לצריכה הפרטית במדינה. הנתונים הללו מקדימים את נתוני פדיון המסחר הקמעוני ממקורות מע"מ, מה שמסייע במעקב אחרי מצב הכלכלה והצריכה במשק.
משמעות הנתונים היא שהשוק נמצא במגמה של ירידה, במיוחד בתחום המזון, בעוד שתחומים אחרים, כגון טקסטיל והלבשה, רושמים צמיחה.