
הרבעון הראשון של שנת 2025 נפתח עבור אמזון עם רווח נקי של 17.1 מיליארד דולר, המהווים עלייה של 64 אחוזים לעומת התקופה המקבילה אשתקד. הרווח למניה בדילול מלא עמד על 1.59 דולר, לעומת 0.98 דולר ברבעון הראשון של 2024.
הכנסות החברה הסתכמו ב-155.7 מיליארד דולר, עלייה שנתית של 9 אחוזים, וזאת למרות השפעה שלילית של 1.4 מיליארד דולר כתוצאה מהתחזקות הדולר מול מטבעות זרים. בניכוי השפעות אלו, העלייה הריאלית בהכנסות עמדה על 10 אחוזים. פילוח גאוגרפי מצביע על צמיחה בשווקים המרכזיים של אמזון – בצפון אמריקה, ההכנסות הסתכמו ב-92.9 מיליארד דולר, עלייה של 8 אחוזים. בתחום הבינלאומי נרשמה עלייה של 5 אחוזים ל-33.5 מיליארד דולר, ובחישוב מטבע אחיד, הצמיחה שם עמדה על 8 אחוזים.
אמזון צופה כי ההכנסות ברבעון השני של 2025 ינועו בין 159.0 ל-164.0 מיליארד דולר. מדובר בצמיחה שנתית חזויה בטווח של 7% עד 11% לעומת רבעון שני של 2024. הרווח התפעולי ברבעון השני צפוי להיות בטווח של 13.0 עד 17.5 מיליארד דולר.
עוד באתר:
תחום מחשוב הענן, Amazon Web Services, המשיך להוות מוקד הצמיחה הבולט ביותר, כאשר ההכנסות הגיעו ל-29.3 מיליארד דולר, גידול של 17 אחוזים ביחס לרבעון המקביל. גם הרווח התפעולי בתחום זה זינק ל-11.5 מיליארד דולר, עלייה של יותר משני מיליארד דולר לעומת השנה הקודמת. לשם השוואה, פעילות החברה בצפון אמריקה הניבה רווח תפעולי של 5.8 מיליארד דולר, ובתחום הבינלאומי – רווח של מיליארד דולר בלבד.
הוצאות החברה על תפעול, טכנולוגיה, שיווק ותחומים נוספים הסתכמו ברבעון ב-137.2 מיליארד דולר, גידול קל לעומת 128 מיליארד דולר בתקופה המקבילה. למרות הגידול בהוצאות, שיעור הרווח התפעולי הכולל של החברה עלה ל-11.8 אחוזים מההכנסות – גבוה יותר מאשר ברבעונים קודמים.
בתחום תזרים המזומנים נרשמה מגמה מעורבת: בעוד שהתזרים מפעילות שוטפת עלה ב-15 אחוזים והגיע ל-113.9 מיליארד דולר ב-12 החודשים האחרונים, התזרים החופשי ירד ל-25.9 מיליארד דולר בלבד, לעומת 50.1 מיליארד בתקופה המקבילה אשתקד. הפער מוסבר בעיקר בגידול חד בהשקעות הון, כאשר הוצאות על רכישת נכסים וציוד עלו ב-80 אחוזים והגיעו ל-93.1 מיליארד דולר.
המנכ"ל אנדי ג'סי הציג את הרבעון כעדות לקצב החדשנות של החברה ולמחויבותה לשיפור חוויית הלקוח. בדבריו ציין את ההשקה של Alexa+ החדשה – עוזרת קולית חכמה יותר שמסוגלת לבצע פעולות בשמם של משתמשים, וכן את התחלת פריסת הלוויינים הראשונים במסגרת פרויקט Kuiper, שנועד להרחיב את הגישה לאינטרנט בפס רחב לאזורים כפריים.
החברה מדווחת גם על הרחבת השירותים באירופה ובאסיה, הצגת מודלים חדשים מבית Meta, Anthropic ו-Mistral בפלטפורמת Bedrock, ועל השקעה של ארבעה מיליארד דולר בהרחבת רשת ההפצה הכפרית בארה"ב. כל אלה מתווספים לשיתופי פעולה חדשים עם מותגים יוקרתיים ולצמיחה מתמשכת בתחומי הבינה המלאכותית, שירותי המנויים והפרסום הדיגיטלי.