
בתכנית 'מדברים' בהגשת יענקלה פרידמן ב'קול חי', עלה לשידור מאזין בשם משה, תושב ראשון לציון, והעלה את מצוקת ההורים שנאלצים להתנהל מול מוקד שירות הלקוחות של מעונות היום – מציאות יומיומית שרבים מהורים צעירים יוכלו להזדהות איתה.
"כבר דיבר על זה מאזין לפניי, אבל יש פרט שלא נגעו בו – והוא פשוט כואב לי בתור אבא", פתח משה את דבריו. "כשצריך משהו מהמעונות – לרשום, לברר למה התבטלה דרגה, למה קבעו דרגה מסוימת – בן אדם צריך להתקשר ולחכות שעה ויותר. אין לו מושג כמה אנשים ממתינים לפניו, אין הערכת זמן, לפעמים השיחה מתנתקת ואף אחד לא חוזר".
לדבריו, מדובר בתופעה מתמשכת שמעמיסה על הורים רבים ברחבי הארץ: "אנחנו בשנת 2025. בחברות הפשוטות ביותר אתה יודע כמה אנשים ממתינים לפניך, ויש אפשרות לשיחה חוזרת. איך משרד ממשלתי לא נותן אפילו את השירות הבסיסי הזה?".
עוד באתר:
פרידמן הגיב בזעזוע: "זה מקומם כל מה שאתה אומר. כבר אמרו פה, מלא אנשים, שזה פשוט בלתי מתקבל על הדעת. זה לא הגיוני שבשירות ממשלתי אין מינימום שירות לאזרח".
משה הוסיף בעוקצנות: "אני מנסה להשיג את השר בן צור כבר שבוע – אותו, את העוזרים שלו – אף אחד לא עונה. מעבירים אותי מאחד לשני, ואין עם מי לדבר. אין על מי להוציא את העצבים".
התחושה הקשה ששידר משה הדהדה היטב באולפן. פרידמן סיכם: "בקטע רציני, זה לא נעים. פלאפון או קופת חולים מאפשרים לך היום ללחוץ על כפתור ולקבל שיחה חוזרת כשמגיע תורך. למה לא במשרד הממשלתי שאחראי על המעונות?".
בסיום השידור הודיע פרידמן כי ישלח את ההקלטה המלאה של השיחה ללשכת השר בן צור, ויבקש את תגובתם. שלחנו תגובה, כשזו תתקבל נפרסם אותה במלואה.
האזינו לשיחה המלאה: