בעוד לוחמי שייטת 13 סיימו הבוקר את ההשתלטות המוצלחת על משט החירות, מתגבש כבר האתגר הבא: "שיירת העמידה האיתנה", שיירה של אוטובוסים וכלי רכב אחרים מאלג'יריה ותוניסיה שמטרתה לשבור את המצור על עזה. יותר מ-7,000 פעילים מארצות המגרב מתקדמים בצפון אפריקה במטרה להגיע למעבר רפיח.
שיירת רכבים ענקית שיצאה מאלג'יריה הצטרפה לשיירת אוטובוסים תוניסאית במטרה לעבור דרך לוב ומצרים ולהגיע למעבר רפיח. השיח יחיא צארי, מראשי הקבוצה שיצאה מאלג'יריה, הדגיש כי "אנחנו משתתפים בתנועה העממית הבינלאומית ההומניטרית שיצאה ביבשה, בים ובאוויר להכריז על דחייתה למעשים הפושעים שפוגעים באנשינו בעזה".

לפי הדיווחים, ה'משט היבשתי' כולל משתתפים מאלג'יריה, תוניסיה, מרוקו, מאוריטניה ולוב.
עוד באתר:
בעוד שישראל התמודדה בהצלחה עם משטים ימיים בעבר, הקבוצה שנעה בדרך היבשה מציבה אתגר שונה לחלוטין. האיום אינו ימי אלא יבשתי, והוא דורש תיאום עם מצרים ושיתוף פעולה למניעת הגעתו למעבר רפיח. זהו מבחן בין היתר לדיפלומטיה הישראלית ולמערכות היחסים עם קהיר.
למרות האיומים, חשוב לזכור שציר פילדלפי מגודר ומוגן היטב, הן מצדו המצרי והן בצד הנשלט בידי ישראל, כך שגם אם חברי הקבוצה יצליחו להגיע לאזור, הם ככל הנראה ייבלמו בציר ולא יצליחו להתקדם לתוך רצועת הטרור.