
מליאת הכנסת אישרה בקריאה טרומית את הצעת חוק שירותי תעופה (פיצוי וסיוע בשל ביטול טיסה או שינוי בתנאיה) – תיקון חדש שמוביל ח"כ אליהו ברוכי, ואשר מבקש להחיל חובת עדכון ברורה לנוסעים במקרה של ביטול טיסה או שינוי במועד.
ההצעה עברה ברוב דחוק של 51 תומכים מול 50 מתנגדים, ותועבר כעת לדיון בוועדת הכלכלה של הכנסת.
לפי נוסח ההצעה, במקרים של ביטול טיסה או שינוי במועדה, יחויב מפעיל או מארגן הטיסה להודיע לנוסע על כך בשלושה ערוצים: מסרון (SMS), דואר אלקטרוני ושיחת טלפון. הודעה תיחשב כהודעה שהגיעה ליעדה אם אושרה על ידי הנוסע, או לחלופין – אם נשלחה בכל שלושת הערוצים בשלושה מועדים שונים.
עוד באתר:
בדברי ההסבר להצעת החוק נכתב: "חוק שירותי תעופה, התשע"ב–2012, מסדיר את חובת הפיצוי והסיוע לנוסעים במקרה של ביטול או הקדמת טיסה. אך החוק אינו מגדיר בצורה מפורשת מהי 'הודעה לנוסע', ובפועל חברות רבות מסתפקות בשליחת SMS או מייל בלבד – שלעתים כלל אינם מגיעים ליעד, במיוחד כשמדובר בנוסעים שנמצאים כבר בחו"ל, מחליפים מספרים או שכתובת הדוא"ל שגויה או מסוננת".
ח"כ אליהו ברוכי מ'דגל התורה', יוזם ההצעה, הסביר כי מדובר בתיקון חיוני שיביא סוף לאבסורד שבו נוסעים מגלים על שינוי במועדי הטיסה רק כשהם מגיעים לשדה התעופה: "זו הצעת חוק פשוטה והגיונית שמתקנת עיוות מתמשך. נוסע זכאי לדעת בזמן אמת אם חל שינוי בטיסתו. שליחה אוטומטית של מייל שנעלם בתיבת הספאם איננה נחשבת הודעה. זו פגיעה בזכויות של ציבור רחב".
אם תאושר ההצעה גם בקריאות השנייה והשלישית, ייקבע סטנדרט מחייב וברור לחברות התעופה – שיבטיח שנוסעים לא יופתעו ברגע האחרון, ויוכלו לממש את זכויותיהם לפיצוי או סיוע בהתאם לחוק.